اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

سپاه همان سپاه است، میدان‌ها عوض می‌شود/ پیشرفت‌هایی که دشمنان را به ستوه آورد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم(ع) گفت: رسالت پاسداران همیشگی است و حضور سپاه در عرصه‌های خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی و پشتیبانی خالصانه از مردم در حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله و ... بر کسی پوشیده نیست.

سپاه همان سپاه است، میدان‌ها عوض می‌شود/ پیشرفت‌هایی که دشمنان را به ستوه آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) حجت‌الاسلام والمسلمین سیدامان‌الله حسینی‌صدر در آستانه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سپاه نهادی انقلابی، فرهنگی، نظامی و جهادی است که در روزهای نخست پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به فرمان حضرت امام خمینی(ره) شکل گرفت و از بطن انقلاب و مردم جوشیده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی‌هاشم(ع) ادامه داد: به تعبیر مقام معظم رهبری، هویت انقلابی و اسلامی این نهاد که بدون لغزش و انحراف مسیر رشد و تکامل را ادامه می‌دهد اصلی‌ترین شاخصه سپاه است.

پیشرفت با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم جوانان دانشمندِ مؤمن انقلابی

وی خاطرنشان کرد: عرصه نورانی جهاد و شهادت در سپاه دائمی است و امروز علی‌رغم گذشتِ چند دهه از دوران دفاع مقدس، پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف برای دفاع از آرمان‌های والای انقلاب و ارزش‌های اسلامی و دفاع از حریم آل‌الله به فیض شهادت می‌رسند و تا پای جان در میدان‌های گوناگون حضور دارند.

وی به افتخارات گوناگون سپاه در عرصه‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از جمله ساخت و بکارگیری موشک‌های نقطه‌زن و دقیق که در مقابله با دشمنان کاربرد بسیار زیادی دارند، اشاره کرد و گفت: حرکت سپاه به سمت پیشرفت و تعالی با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم جوانان دانشمندِ مؤمن انقلابی و روحیه جهادی آنها محقق می‌شود.

حسینی‌صدر با اشاره به اینکه رسالت پاسداران انقلاب اسلامی همیشگی است، گفت: حضور سپاه در عرصه‌های خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی و پشتیبانی خالصانه از مردم در حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله و اخیراَ در موضوع شیوع ویروس منحوس کرونا بر هیچ کسی پوشیده نیست و روحیه مردم‌داری و مردم‌یاری از ویژگی‌های این نهاد انقلابی است که در خدمت به مردم همواره پیشگام و پیشتاز بوده و با قدرت بسیج‌کنندگی بالا، امکانات و تجهیزات و کمک‌های خیّران را در این عرصه‌ها به میدان می‌آورد.

اقدامات سپاه در مواجهه با شیوع بیماری در کشور

وی به نقش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در پشتیبانی از ستاد بسیج ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: سپاه و بسیج از روزهای نخست در کنار رزمندگان خط مقدم مقابله با ویروس منحوس کرونا حضور یافتند و با راه‌اندازی هزاران تیم جهادی برای ضدعفونی و پاکسازی معابر و اماکن، برپایی نقاهتگاه و دایرکردن بیمارستان‌های صحرایی، ایستگاه‌های غربالگری و کنترل مبادی ورودی و خروجی استان‌ها و شهرها و بسیج کلیه امکانات درمانی خود وارد میدان شدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی‌هاشم(ع) برگزاری رزمایش سراسری کمک مؤمنانه و ابراز همدلی با آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا و حمایت از نیازمندان را از دیگر برنامه‌های بسیج و سپاه در راستای خدمت به مردم و هموطنان عزیز ایران اسلامی دانست و گفت: تشویق و ترغیب مالکان برای بخشش هزینه اجاره مستأجران، تأمین نیازهای اولیه محرومان و تدارک و توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در سراسر کشور از دیگر عرصه‌های حضور بسیج و سپاه و تفکر جهادی و انقلابی است.

وی معنویت را از شاخصه‌های اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برشمرد و تقویت باورهای اعتقادی و تعمیق بصیرت و ارتقای دانش سیاسی پاسداران و بسیجیان را از دیگر شاخصه‌های این نهاد انقلابی دانست.

پیشرفت‌های سپاه دشمنان را به ستوه آورده

حسینی‌صدر با اشاره به دشمنی‌های مستمر آمریکا و جبهه‌ استکبار و مزدوران منطقه‌ای و گاهی جیره‌خوران داخلی آنها بر ضد سپاه و بسیج، گفت: توطئه‌های مختلف دشمنان انقلاب اسلامی با ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ازجمله سپاه و بسیج و تحریم این نهاد به ‌علت موفقیت‌ها و پیشرفت‌های چشمگیر سپاه است و عزت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاری در چشم دشمنان انقلاب است.

وی به ابراز رضایت صددرصدی مقام معظم رهبری از سپاه و ایشان برای پیشرفت 10 و حتی 100برابری اشاره داشت و تإکید کرد: حفظ آمادگی در مواجهه با حوادث بزرگ با نگاه وسیع و فرامرزی به جغرافیای مقاومت، شجاعت و هوشیاری برابر دشمنان، اولویت قرار دادن کار و روحیه‌ی جهادی در همه‌ی عرصه‌ها، حفظ و تقویت معنویت، انس با قرآن، توکل به خدا و توسل به اهل‌بیت (ع) از انتظارات مقام معظم رهبری از فرزندان سپاهی خود است که با جدیت در دستور کار فرماندهان و سلسه مراتب این نهاد و خانواده‌های پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

انتهای پیام/3339.م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول