اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

توزیع هدفمند «زکات» ریشه‌کن شدن فقر را تضمین می‌کند

یکی از علمای اهل سنت قشم گفت: پرداخت و توزیع هدفمند زکات، ریشه‌کن شدن فقر در جزیره قشم را تضمین می‌کند.

توزیع هدفمند «زکات» ریشه‌کن شدن فقر را تضمین می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، شیخ محمدعلی امینی یکشنبه‌شب در آئین تجلیل از عاملین زکات شهرستان قشم اظهار داشت: موفقیت کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) قشم در جذب زکات 30 میلیارد ریالی سال 98 بیانگر اعتماد مردم به این نهاد است.

وی شوق مردم به خدمت و عبادت مالی را از دیگر عوامل تحقق این مهم برشمرد و افزود: برادری ایمانی زمانی تحقق خواهد یافت که هم به نماز و هم به پرداخت زکات و ادای حق نیازمندان پایبند بود.

این عالم اهل سنت جزیره قشم تصریح کرد: پرداخت زکات باید به گونه‌ای باشد که دریافت کنند را به استقلال اقتصادی برساند تا در آینده‌ای نزدیک این فرد نیز از زکات‌گیرنده به زکات دهنده تبدیل شود.

امینی ادامه داد: شناسایی نیازهای افراد مستنمد و راهکارهای توانمندسازی آنان از مجرای زکات در کنار مشارکت دولت با اقداماتی نظیر تسهیلات اشتغال‌زایی موثر مهمترین مولفه‌های تحقق این مهم به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: پرداخت و توزیع کارآمد زکات، ریشه‌کن شدن فقر در جزیره قشم را تضمین می‌کند.

این عالم اهل سنت جزیره قشم خاطرنشان کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در تامین اقلام مورد نیاز مردم با وجود بحران ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا عملکرد مطلوبی داشته در حالی که کشورهای اروپایی و آمریکا با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

امینی خاطرنشان کرد: انتظار است پرداخت کنندگان زکات، آسیب‌دیدگاه از آثار اقتصادی کرونا، زنان سرپرست خانوار و فقرا در اولویت قرار دهند.

به گزارش فارس، در این آیین 6 نفر از عاملان برتر زکات در جزیره قشم تجلیل شدند.

انتهای پیام/88050

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول