اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رگبارهای بهاری رودخانه منطقه کویری اصفهان را فعال کرد

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در بیشتر مناطق استان اصفهان به ویژه در مناطق شمال غرب، شمال و جنوب بارش‌های رگباری بهاری پیش‌بینی می‌شود.

رگبارهای بهاری رودخانه منطقه کویری اصفهان را فعال کرد

مژگان امجدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان این‌که نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی ناپایدار بر روی استان اصفهان تا پایان وقت امروز است، اظهار داشت: بر این اساس در بیشتر مناطق استان اصفهان به ویژه در مناطق شمال غرب، شمال و جنوب بارش‌های رگباری بهاری پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان این‌که فردا از شدت ناپایداری‌های بارشی در استان اصفهان کاسته می‌شود، افزود: بیشینه هوا در ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان اصفهان یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت.

وی با اشاره به میزان بارندگی باران در ۲۴ ساعت گذشته در استان اصفهان عنوان کرد: گلپایگان ۱۲.۸، اصفهان ۹.۴، چادگان ۷.۹، خوانسار ۷.۳، میمه ۵.۲، فریدون‌شهر ۵، داران ۴.۹، کبوترآباد ۴.۸، فرودگاه اصفهان ۴.۲ و نطنز ۴ میلی‌متر بارندگی داشته‌اند.

اعلام آماده‌باش به دستگاه‌های امدادی استان اصفهان

منصور شیشه‌فروش با اشاره به بارش‌های روز گذشته در استان اصفهان اظهار داشت: بارش‌های رگباری روز گذشته در شمال ارتفاعات بخش مرکزی نائین، سبب فعال شدن رودخانه فصلی، بریدگی بند خاکی طیب و آب‌گرفتگی جاده روستاهای سهیل و سپرو شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این‌که با جاری شدن سیل به سمت بند خاکی کلیزه تمهیدات لازم برای کنترل آب‌گرفتگی جاده انارک نائین به عمل آمد، افزود: اکیپ‌های‌های امدادی مدیریت بحران شهرستان نائین با همکاری راهداری و پشتیبانی ماشین‌آلات امدادی با امدادرسانی  و تخلیه آب در جهت هدایت مسیر سیلاب و ایمن‌سازی مناطق مسکونی روستایی تحت تأثیر سیل اقدام کردند.

وی بیان کرد: فعالیت سامانه بارشی از روز گذشته در بیشتر مناطق استان اصفهان تا اواخر وقت یکشنبه همراه با بارش باران، رعد و برق، وزش شدید باد موقتی، احتمال تگرگ و صاعقه که منجر به لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر عمومی، ایجاد روان آب به صورت محلی در مناطق شرق و شمال استان می‌شود.

شیشه‌فروش با بیان این‌که مدیریت بحران استان اصفهان به دستگاه‌های امدادی اعلام آماده‌باش کرده است، عنوان کرد: ممانعت از تردد و توقف در کنار رودخانه‌ها، اتخاذ تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و محافظت از مزارع و باغات، سازه‌های گلخانه‌ای، تابلوها و داربست‌ها در برابر باد شدید، باران و تگرگ، لایروبی کانال‌ها و زهکش مزارع و باغات و خودداری از تردد و توقف دام‌ها در حاشیه رودخانه‌های فصلی و دره‌ها و شیب کوه‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول