اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رزمایش مواسات، مردمی شدن امر کمک‌رسانی/ گردهمایی خالصانه برای تحقق یک آرمان

امام جمعه فارسان گفت: گسترش و عُمق‌بخشی وجهه‏ مردمی کمک‏‌ها و مساعدت‏‌ها و فراهم‌سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان از برکات رزمایش مواسات است.

رزمایش مواسات، مردمی شدن امر کمک‌رسانی/ گردهمایی خالصانه برای تحقق یک آرمان

حجت‌الاسلام محسن ملکپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، مواسات را بهترین نیکوکاری و از طرفی دشوارترین کارها خواند و گفت: تقویت باورهای دینی، ایجاد رابطه با خدا، استحکام‌‏بخشی به بنیاد خانواده و توجه به تربیت اسلامی از راه‏‌های گسترش فرهنگ مواسات در جامعه است.

امام جمعه فارسان در خصوص اهمیت رزمایش مواسات، برای جامعه ایمانی آخرالزمان تشریح کرد: راهبرد مواسات، در عصر غیبت نه تنها اهمیت خود را از دست نمی‏‌دهد بلکه یکی از اصلی‏‌ترین راهبردهای استمرار حیات و هویت ایمانی در برابر هجمه‏‌ها و جنگ‏‌های ترکیبی دشمنان در آخرالزمان است.

مواسات یکی از مهمترین بایسته‌های رفتاری شیعه در آخرالزمان است

وی با بیان اینکه مواسات یکی از مهم‏ترین بایسته‏‌های رفتاری شیعیان در مقطع آخرالزمان شمرده شده است، افزود: عده‌ای در شرایط شیوع بیماری کووید19 برای اولین‌بار فقر را تجربه کردند و معیشت آن‌ها با مشکل مواجه شد و لذا در آستانه ماه رمضان که ماه انفاق و اطعام مستمندان است وظیفه ما در قبال آن‌ها بیشتر می‌شود.

ملکپور ادامه داد: گسترش و عُمق‌بخشی وجهه‏ مردمی کمک‏‌ها و مساعدت‏‌ها و فراهم‌سازی مشارکت بیشتر و فراگیرتر مردم با استفاده از ظرفیت معنوی ماه مبارک رمضان از دیگر برکات رزمایش مواسات است.

گردهمایی نهادهای مختلف در راستای تحقق یک هدف

امام جمعه فارسان خاطرنشان کرد: در این رزمایش گروه‌‏های جهادی، امدادی، هیأت‏‌ها، ائمه جماعات، انجمن‏‌های خیریه و سَمَن‏‌های مؤمن، انقلابی و مردمی گردهم می‌آیند و در حرکتی خالصانه برای شناخت اولویت‌‏های کمک‌رسانی و اقلام مورد نیاز و تقسیم هماهنگ آن تلاش می‌کنند.

وی نقطه اصلی در این رزمایش را مسجدمحوری دانست و افزود: تمام تلاش‏‌های این حرکت مؤمنانه باید بر محور مساجد شکل بگیرد و حتی‌المقدور مساجد فعال که دارای ائمه جماعات تلاشگر و برنامه‏‌ریز و پایگاه‏‌های بسیج فعال هستند شناسایی و برای رزمایش بعدی از ظرفیت ایشان بهتر از گذشته استفاده شود.

وحشت آمریکا از قدرت اقتصادی چین و توسل به چین‌هراسی

ملکپور به چین‌هراسی و حملات اخیر آمریکا به چین اشاره کرد و گفت: با نگاه به آینده می‌توان به خوبی دریافت که در آینده نزدیک، چین، قدرت بلامنازع دنیا خواهد شد و نبض اقتصادی جهان در شرق خواهد تپید.

امام جمعه فارسان ادامه داد: راهبرد چین‌هراسی در دستور کار آمریکا قرار گرفته است و به همین جهت ترامپ اصرار دارد به جای کرونا ویروس، تعبیر "ووهان ویروس" یا ویروس چینی را به کار ببرد.

وی با بیان اینکه از نگاه ما، چین یک کشور قدرتمند اقتصادی است که بیش از هرچیز به منافع کشور خود می‌اندیشد و با نگاه سودمحورانه متحدان خود را در هر مقطع انتخاب می‌کند، اظهار داشت: در شرایط دشوار کنونی چین، هرروزه مقدار زیادی از کمک‌های خود را به شکل روزانه به ایران گسیل می‌دارد و این درحالی است که اروپا و آمریکا، کوچکترین اقدامی برای انجام تعهدات خود در رفع تحریم دارویی در این شرایط سخت نکرده‌اند.

ملکپور تصریح کرد: استکبار جهانی به ویژه آمریکا که اکنون در مخمصه شیوع سریع کرونا و رکود بی‌سابقه اقتصادی قرار گرفته است، برای زمین زدن بزرگترین رقیب اقتصادی خود به چین‌هراسی روی آورده است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول