اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

جلسه رزمایش مواسات و کمک مومنانه سلطانیه برگزار شد

جلسه رزمایش مواسات و کمک مومنانه سلطانیه در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شناسایی و کمک به نیازمندان با حضور مسؤولان برگزار شد.

جلسه رزمایش مواسات و کمک مومنانه  سلطانیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، امام جمعه سلطانیه ظهر امروز در جلسه رزمایش مواسات با تبریک سال جدید و اعیاد شعبانیه، به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام در فضیلت ماه شعبان اشاره کرد و اظهار داشت: انجام اعمال صالح در این ماه انسان را بهشتی می‌کند.

حجت الاسلام عمران حسینی نسب با بیان اینکه کار خیر و عمل صالح محدود به چند رکعت نماز و روزه نیست، بلکه هر کار خیری که موجب رضایت خداوند باشد عمل صالح است، افزود: یکی از بهترین اعمال صالح، کمک به نیازمندان و دستگیری از فقراست.

وی با اشاره به فرازی از صلوات شعبانیه مبنی بر درخواست از خداوند برای کسب توفیق کمک به تنگدستان، تصریح کرد: کمک به نیازمندان، روزی خداوند به اغنیا است که در اموال آنها برای محرومین حقی قرار داده است.

حسینی نسب با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان مبنی بر رزمایش گسترده مواسات و کمک مؤمنانه در کشور ادامه داد: این جلسه در لبیک به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای شناسایی و کمک به نیازمندان تشکیل شده است.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه دستگیری از نیازمندان در سیره ائمه معصومین علیهم السلام بوده، تصریح کرد: کمک مؤمنانه نماد جامعه مهدوی است.

وی با اشاره به اهمیت این مسئله اولا در راستای شناسایی افراد واجد الشرایط و ثانیا برای لزوم مساعدت چشمگیر افراد توانمند و شرکت‌های منطقه و مسؤولان ادارات گفت: هدف اصلی این طرح کمک به افرادی است که به خاطر وضعیت موجود و تعطیلی کسب و کار در تامین نیازهای روزمره به مشکل افتاده‌اند.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه ائمه جماعات و هیات امنای مساجد با مدیریت اداره تبلیغات اسلامی، فرماندهان پایگاه‌های بسیج و بسیج اصناف با مدیریت فرمانده سپاه شهرستان، خیرین و مؤدیان زکات با مدیریت کمیته امداد، کسبه و اصناف با محوریت اتاق اصناف شهرستان و شرکت‌های منطقه با مدیریت اداره کار شهرستان در این راستا کمک مومنانه خواهند داشت، افزود: انتظار می‌رود نهادها، تشکل‌های مردمی و موسسات خیریه با محوریت ستاد کمک مؤمنانه فعالیت داشته باشند تا کمک‌های مردمی متمرکز شود.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول