اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

بارش‌‌های بهاری همچنان میهمان آسمان لرستان است

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی حاکم بر جو لرستان، طی امروز و فردا ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای شدید پدیده‌های غالب جوی در استان خواهد بود.

بارش‌‌های بهاری همچنان میهمان آسمان لرستان است

بهروز مرادپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی طی ساعات عصر امروز تا اواخر وقت با تشکیل توفان‌های تندری و وجود شرایط هم‌رفتی در همه نقاط استان علاوه بر ابرناکی، شاهد رگبار باران، رعد و برق و تندبادهای شدید خواهیم بود.

وی عنوان کرد: از سویی شدت بارش‌ها در برخی مناطق استان موجب آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و ایجاد روان‌آب‌های سطحی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: فردا و با تغذیه رطوبتی اندک در اغلب نقاط استان بارش‌هایی پراکنده، گاهی رعد و برق همراه با وزش بادهای شدید لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور افزود: با افزایش شاخص‌های ترمودینامیکی طی امروز و فردا برای اغلب نقاط لرستان احتمال وقوع پدیده تگرگ و صاعقه وجود دارد.

وی تاکید کرد: همچنین در ساعاتی از امروز و فردا نیز برای اغلب نقاط استان پدیده گرد و غبار به همراه کاهش میدان دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه نیز رشد ابر و در مناطق بادخیز افزایش سرعت وزش باد پدیده‌های غالب آسمان استان خواهند بود.

مرادپور گفت: از نظر نوسانات دمایی طی 48 ساعت آینده دماهای کمینه و بیشینه در استان روند کاهشی به خود می‌گیرند.

وی میانگین بارش طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان را ۲۱.۲ میلی‌متر عنوان و اظهار کرد: ایستگاه‌های شول‌آباد، الشتر و سیلاخور به ترتیب با ۴۳.۵، ۳۷.۳ و ۳۷.۱ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را طی ۲۴ ساعت گذشته در لرستان ثبت کردند.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: میانگین بارش سال زراعی در استان ۵۴۷ و میزان بارش مدت مشابه سال زراعی گذشته ۹۳۲ میلی‌متر است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول