اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

دود «کرونا» بیشتر از همه به چشم بازار و کسبه رفته است

رئیس اتاق اصناف سنندج گفت: هرچند شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است اما همانطور که مشاهده می‌کنیم دود کرونا بیشتر از همه به چشم بازار و کسبه رفته و تمام ضررها را بازار متقبل شده است.

دود «کرونا» بیشتر از همه به چشم بازار و کسبه رفته است

فرهاد عزت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: در روزهای پایانی سال ۹۸ و آغازین سال ۹۹ برخلاف سال‌های گذشته اصناف مختلف رونق نداشتند و بازارهای استان کردستان تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، تعطیل شد و شاید یکی از بحرانی‌ترین ایام خود را تجربه کردند.

وی افزود: بازاریان استان در پیک کاری و در تعطیلات نوروز علیرغم داشتن مشکلات مالی، همکاری بسیار خوبی با مسوولان داشتند و برای حفظ سلامت خود و دیگران مغازه‌های خود را تعطیل کردند و این اقدام ارزشمند آن‌ها نیازمند حمایت از سوی دولت است.

رئیس اتاق اصناف سنندج ادامه داد: هرچند شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده است اما همانطور که مشاهده می‌کنیم دود کرونا بیشتر از همه به چشم بازار و کسبه رفته و تمام ضررها را بازار متقبل شده است.

عزت‌پور با عنوان اینکه قطع چرخه شیوع کرونا فقط با تعطیلی بازار امکان‌پذیر نیست گفت: طی روزهای اخیر مراجعه صاحبان کسب و کار به ما زیاد شده و خواستار بازگشایی بازار هستند آنها اعلام می‌کنند که ما هم قسط بانکی و اجاره‌بها و ... داریم چرا باید تعطیلی کرونایی فقط برای بازاریان باشد در حالیکه اکثر ادارات باز هستند و به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی گفت: تعطیلی واحدهای صنفی، آسیب‌ها و خسارات زیادی به اصناف وارد کرده است لذا شرایط فعلی برای اصناف بحرانی و نیازمند حمایت‌های دولت است.

وی عنوان کرد: فعلا از تمامی بازاریان و اصناف خواستند که تا اطلاع ثانوی به تعطیلی صنف خود ادامه دهند تا در هفته آینده زمان اعلام بازگشایی مشخص شود که چه واحدهایی بازگشایی و چه واحدهایی همچنان تعطیل می‌مانند.

انتهای پیام/2330/83

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول