اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

۱۳۹ فعالیت مجازی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ایلام

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا، فعالیت‌های این مراکز با انجمن‌ها و کارگاه‌های کانون به صورت مجازی در حال برگزاری است.

۱۳۹ فعالیت مجازی کانون‌ پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان ایلام

مهدی جمالی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با شیوع کرونا و خانه نشینی کودکان ونوجوانان عضو مراکز کانون و انجمن‌ها، مراکز کانون استان ایلام فعالیت‌های خود را به صورت مجازی در پیش گرفته‌اند تا ارتباط خود را با کودکان ونوجوانان نگه دارند.

وی افزود: در همین راستا از اسفند سال گذشته تا امروز پانزدهم فروردین ۹۹ تعداد ۳۲ کارگاه و ۴ انجمن به صورت مجازی  در سایت و واتس اپ برای بچه‌ها برگزار شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام ادامه داد: انجمن‌های شعر، داستان، قصه گویی، سرود و نمایش فعالیت‌های خود را به صورت مجازی درآورده‌اند ،همچنان که در تعدادی از این انجمن‌های مجازی مهمانان کشوری نیز حضور دارند.

این مسوول خاطر نشان کرد: چندی پیش انجمن شعر مجازی کانون ایلام با حضور حسین تولایی شاعر کشوری عرصه شعر نوجوان برگزار شد که در این نشست مجازی اعضا شعرها را با صدای خود اجرا کردند و شاعر مهمان نیز به نقد آثار به صورت تک تک پرداخت که با استقبال خوبی برگزار شد.

وی اضافه کرد: تولایی دراین جلسه درخصوص تفاوت شعرونثر، شعر سپید ‌و ویژگی های آن، زبان شعر، ایجاز در شعر، اقتصاد در شعر، صرفه جویی در کلمه، تخیل و عاطفه ­در شعر، و جملات شعارگونه ‌و انواع شعر برای اعضای انجمن صحبت کردند.

جمالی با بیان اینکه در تمام نشست‌های مجازی مسئولین کانون استان از جمله مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناس مسئول و کارشناسان استان نیز حضور دارند افزود: کانون استان ایلام در راستای ارتباط با با بچه‌ها همگام با کانون کشور در برنامه پیک امید مجازی نیز حضوری پررنگ داشته و مربیان به صورت مجازی آموزش‌های خود را در این امداد فرهنگی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند.

این مسوول بیان کرد: در این حرکت جهادی تا کنون ۱۳۹ فعالیت فرهنگی، ادبی و هنری انجام گرفته است و اعضا به صورت مجازی از آموزش نقاشی، کاردستی، شعر، قصه گویی،معرفی کتاب، دست سازه‌ها و کار با کاغذ و داستان مربیان استفاده می‌کنند.

وی در پایان گفت: بیست و دو مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان به کودکان ایلامی خدمات فرهنگی، ادبی و هنری ارائه می‌دهند که با شیوع کرونا این فعالیت‌ها به صورت مجازی انجام می‌گیرند.

 

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول