اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

فقط 50 درصد تهرانی‌ها در طرح غربالگری کرونا مشارکت داشته‌اند

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فقط 50 درصد تهرانی‌ها در طرح غربالگری کرونا مشارکت داشته‌اند، گفت: مجلس به خاطر کرونا تعطیل شده و جامعه به این موضوع نقد دارد. بنابراین ما باید برخی از جلسات شورا را حتما در صحن برگزار کنیم.

فقط 50 درصد تهرانی‌ها در طرح غربالگری کرونا مشارکت داشته‌اند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، در دویست و ششمین جلسه شورای شهر تهران موضوع برگزاری مجازی جلسات شورای شهر مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت و محسن هاشمی درباره این موضوع اظهار داشت: طبق آئین‌نامه داخلی شورای شهر که مربوط به سال 87 است هر ماه باید دو باره جلسات شورا برگزار شود. بنابراین اگر بخواهیم جلسات به صورت مجازی باشد حداقل باید ماهی دو باره از جلسات را علنی داشته باشیم.

وی افزود: برای برگزاری مجازی جلسات فوق‌العاده شورا لازم است آئین‌نامه جدیدی مطرح شود تا سازوکارهایی در این راستا در نظر بگیریم.

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران در ادامه با اینکه با اصل پیشنهاد موافق است، گفت:این موضوع به صورت جزیی قابل طرح نیست و باید مسیر آن طی شود. اعضای شورای شهر امضا دهند و اصلاحیه‌هایی در مصوبه تقویم جلسات داشته باشیم.

محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران درباره این موضوع اظهار داشت: شهرداری و به طور کل مدیریت شهری در کنار وزارت بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارد و اگر درست عمل کنیم در این بحران می‌توانیم نقش کلیدی را جهت کمک به مردم داشته باشیم.

وی بیان داشت: 140 هزار نفر از نیروهای شهرداری در خط مقدم مقابله با کرونا هستند. از نیروهای تره‌بار گرفته تا کارکنان فروشگاه‌های شهروند. همچنین در این روزها که بسیاری از زندانیان آزاد شده‌اند برخی از معتادان متجاهر تحت پوشش گرمخانه‌ها رفته‌اند. بنابراین اقدامات مدیریت شهری جهت مقابله با کرونا بسیار حائز اهمیت است.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: بخش قابل توجهی از تهرانی‌ها در زمینه بیماری کرونا غربالگری نشده‌اند و این موضوع به عهده شهرداری گذاشته شده است که البته شهرداری‌های مناطق اقداماتی را آغاز کرده‌اند.

میرلوحی خاطرنشان کرد: 67 میلیون نفر در طرح غربالگری شرکت کرده‌اند ولی نرخ مشارکت تهرانی‌ها در این زمینه تنها 50 درصد بوده است و این نشان می‌دهد برنامه‌های مدیریت شهری حائز اهمیت است.

وی گفت: به خاطر کرونا مجلس هم تعطیل شده و جامعه به این موضوع نقد دارد. لذا به نظرم باید برخی از جلسات شورا باید حتما در صحن برگزار شود و پیگیر مطالبات مردم باشیم.

سرانجام بحث پیرامون پیشنهاد هیات رییسه برای برگزاری دو جلسه از 6 جلسه شورا در ماه به صورت مجازی قرار شد مجددا در هیات رئیسه شورا بررسی و به صورت مکتوب به صحن شورا ارائه شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول