اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

طولانی شدن زمان نابودی کرونا ضربه‌های زیادی به کشور می‌زند

فرماندار قرچک گفت: طولانی شدن زمان نابودی ویروس کرونا ضربه‌های زیادی به کشور می‌زند و همه مسؤولیت شرعی، قانونی و عرفی دارند که در خانه‌ بمانند.

طولانی شدن زمان نابودی کرونا ضربه‌های زیادی به کشور می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، بهمن خطیبی فرماندار قرچک صبح روز شنبه در جلسه ستاد شهرستانی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با محوریت بررسی اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی و دیگر ارگان‌ها و ارائه تدابیر و راهکارهای لازم درخصوص اجرای بهتر طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: هدف مسؤولان از اجرای این طرح صرفاً بمنظور حفظ سلامتی مردم است و تمام ارگان‌ها به هیچ عنوان دنبال اعمال فشار بر کسبه نبوده و شرایط همه را درک می‌کنیم اما خواستار همکاری آحاد مردم در این برهه حساس کنونی کشور هستیم.

وی ضمن قدردانی از کسبه شهرستان در همکاری با اجرای طرح تعطیلی صنوف غیرضروری، ادامه داد: از مردم می‌خواهیم کمپین در خانه بمانیم را رعایت کرده چراکه این ویروس در کمین همه است و هیچ فردی درصورت عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی از ابتلا به این بیماری مستثنی نیست.

فرماندار قرچک با بیان اینکه عوامل راهور نقش مهمی در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی دارند، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی شهرستان باید با اقتدار تمام تا پایان اجرای طرح فاصله ‌گذاری اجتماعی شبانه‌روزی فعالیت کنند.

خطیبی تأکید کرد: جدیت لازم در اتاق اصناف و اتحادیه‌های زیرمجموعه برای تعطیلی واحدهای صنفی برای مبارزه با این ویروس وجود داشته و همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

وی یادآور شد: شهرداری همچنان در اجرای مصوبات ستاد ملی مبلرزه با کرونا اقدامات مربوطه را تداوم بخشد.

فرماندار قرچک عنوان داشت: در اجرای طرح‌های شرایط حساس نیروهای هیچ ارگانی از بقیه ارگان‌ها جدا نیست و همه تحت یک فرماندهی باید عمل کنند.

خطیبی با بیان اینکه زنجیره ارتباط ویروس باید روزبه روز کوچکتر شود، اضافه کرد: شهرداری، بخشداری و نیروی انتظامی از برپایی بازار روزهای روستایی و شهری در ایام نوروز ممانعت کرده و با متخلفان برخورد شود.

وی بیان کرد: کرونا ویروس بیخ گوش همه بوده و پیشگیری تنها راه حل جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان است و همه باید به موضوع جدی قرنطینه خانگی عمل کنند.

فرماندار قرچک افزود: طولانی شدن زمان نابودی این ویروس ضربه‌های زیادی به کشور می‌زند و همه مسؤولیت شرعی، قانونی و عرفی دارند که در خانه‌ها بمانند.

خطیبی تصریح کرد: دستور رئیس جمهور در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا باید بطور دقیق در شهرستان اجرا شود.

وی ادامه داد: شهرستان قرچک در حوزه پیشگیری، درمان و کنترل خوب عمل کرده اما عدم همکاری‌ها از سوی هر قشری چه مردم و چه ادارات منجر به از بین رفتن تلاش‌های همگان بخصوص محافظان سلامت می‌شود که اکنون همه مردم مدیون آن‌ها هستند.

گشت مشترک نظارت بر فعالیت صنوف

الله بخش حبیبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک نیز در این جلسه، گفت: در راستای مقابله با ویروس کرونا گشت نظارت بر فعالیت صنوف شامل نیروهای ناجا، شهرداری، تعزیرات، شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف در سطح شهر فعال بوده و با صنوفی که از تصمیمات ستاد شهرستانی مدیریت و مقابله با این بیماری سرپیچی کنند برخورد قانونی خواهد شد.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای طرح‌ها باید اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز صورت بگیرد، افزود: باید اقدامات تمام ادارات و نهادها منسجم بوده تا آثار و برکاتی بیشتری داشته باشد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک در پایان ابراز داشت: در اجرای طرح‌های ویژه شرایط حساس نیروهای هیچ اداره‌ای از دیگر ادارات جدا نیست و همه باید تحت یک فرماندهی عمل کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/گ۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول