اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

ضرورت اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای توسط دولت

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور بر ضرورت اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای توسط دولت تأکید کرد.

ضرورت اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای توسط دولت

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، چای یکی از محصولات استراتژیک کشور است که تولید آن در دو استان گیلان و مازندران توسط ۵۰ تا ۶۰ هزار کشاورز چای‌کار و در مساحت ۲۵ هزار هکتار انجام می‌گیرد.

در شرایط فعلی که کشور ما درگیر تحریم‌های ظالمانه دشمن است یکی از اقدامات مهم برای مقابله با این تحریم‌ها توجه به ظرفیت‌های داخلی و بها دادن به تولیدات داخلی است.

با توجه به اینکه امسال به نام سال جهش تولید نام‌گذاری شده لازم است تا برنامه‌ریزی‌ها به‌ویژه در حوزه کشاورزی متناسب با آن انجام شود و برای تحقق هر چه بیشتر منویات مقام معظم رهبری نیازمند تلاش مضاعف و کار شبانه‌روزی همه ارکان جامعه هستیم.

کشاورزان یکی از قطب‌های تولید جامعه هستند که توان و ظرفیت بالایی در ایجاد امنیت غذایی داشته و همیشه در هر شرایط اقلیمی و اجتماعی برای اجرایی شدن سیاست‌های کشور با سخت‌کوشی پای‌کار آمده‌اند و این بار نیز به‌رغم گسترش ویروس کرونا در کشور جهادگرانه برای گردش چرخ تولید و تأمین نیازهای مردم وارد عمل شده و با رعایت و توجه به موازین بهداشتی برای اجرایی شدن منویات رهبری، کمر همت بسته و با سخت‌کوشی در مزارع و باغات خود، تلاش می‌کنند تا سالی پر از برکت و رونق تولید برای ایران عزیز رقم بخورد.

اکنون که کشاورزان برای رشد تولید عزم جدی خود را به کار گرفته‌اند شایسته است تا در این وادی دولت و مسؤولان برای رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش جامعه تلاش کنند و با حمایت از محصولات کشاورزی به‌ویژه چای، انگیزه برای تولید را در کشاورزان گیلانی بالا ببرند.

 

ضرورت اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای توسط دولت

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به نزدیک شدن فصل برداشت برگ سبز چای از آمادگی کشاورزان چای‌کار برای شروع برداشت برگ سبز چای خبر داد.

مازیار جعفری با تأکید بر لزوم اعلام نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای با توجه به تورم واقعی جامعه افزود: امیدوارم با اعلام نرخ خرید تضمینی جدید از سوی سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان چای کشور، چای‌کاران با رغبت و انگیزه بیشتری به تولید بپردازند.

 

توزیع ۵۵۰ تن کود شیمیایی بین چای‌کاران

وی با بیان اینکه برای تولید بیشتر نیاز است تا از کشاورزان حمایت شود، گفت: تاکنون بیش از ۵۵۰ تن کود شیمیایی بین چای‌کاران گیلان از طریق اتحادیه چای‌کاران شمال کشور توزیع‌شده است.

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور با اذعان به شرایط مطلوب وضعیت چای در بهره‌برداری سال ۹۸ و تقاضای زیاد برای دریافت کودهای شیمیایی به‌ویژه اوره تصریح کرد: ازآنجاکه امسال پتروشیمی‌ها محدودیت‌هایی در تأمین کود اوره داشتند عدم تحویل به‌موقع این نهاده به کشاورزان چای‌کار تأثیر بسیار زیادی در تولید و کیفیت برگ سبز خواهد داشت.

به گفته جعفری، متولیان امر تأمین و توزیع کود به‌ویژه شرکت خدماتی حمایتی  استان گیلان و سازمان چای کشور و سازمان تعاونی روستایی استان نهایت همکاری و توجه را به کارگزاران توزیع این نهاده در سطح استان جهت تسهیل تحویل کود به کشاورزان چای‌کار داشته‌اند.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از تحویل و توزیع کود شیمیایی موردنیاز چای‌کاران استان‌های گیلان و مازندران از طریق اتحادیه چای‌کاران شمال کشور بود، اطر نشان کرد: بخشی نیز از طریق تعدادی از کارگزاران توزیع این نهاده که شرکت‌های زیرمجموعه اتحادیه چای‌کاران و شرکت‌های تعاون روستایی در سطح استان بوده انجام شد.

مدیرعامل اتحادیه چای‌کاران شمال کشور معتقد است که با توجه به بازدیدهای میدانی از باغات چای و استقبال کشاورزان پرتلاش چای‌کار از آماده‌سازی باغات خود می‌توان پیش‌بینی کرد در سال بهره‌برداری جدید افزایش برداشت برگ سبز چای را در سطح باغات چای شمال کشور داشته باشیم.

جعفری با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ازآنجایی‌که چای یکی از نوشیدنی‌های بسیار مؤثر در پیشگیری از این ویروس مهلک به شمار می‌رود، گفت: تدابیری اندیشیده شده و اطلاع‌رسانی‌های لازم جهت آگاهی و پیشگیری این ویروس در بین کشاورزان چای‌کار انجام و با شروع برداشت بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول