اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مؤثر بودن روغن پاشی باغات در کاهش دفعات سم‌پاشی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان بهترین روغن برای سم‌پاشی را استفاده از روغن‌های استاندارد دانست و گفت: روغن پاشی موجب بسته شدن بستن منافذ تنفسی پوستی در حشرات، لاروها و تخم‌ها و کاهش جمعیت آفات می‌شود و می‌تواند تعداد دفعات سم‌پاشی باغات را کاهش دهد.

مؤثر بودن روغن پاشی باغات در کاهش دفعات سم‌پاشی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم محمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تأثیر سم‌پاشی زمستانه در از بین بردن آفات باغات اظهار کرد: سم‌پاشی زمستانه با استفاده از روغن‌ها در کنترل آفاتی نظیر کنه‌ها، شپشک ها، سپردارها، شته‌ها و پسیل در باغات مرکبات و زیتون بسیار مؤثر است.

وی با اشاره به راهکارهای موجود در کنترل بیماری‌های قارچی گفت: اضافه کردن قارچ‌کش‌هایی نظیر بردو فیکس و نوردوکس هنگاگ سم‌پاشی، کارایی سم‌پاشی را در کنترل بیماری‌های قارچی و باکتریایی را افزایش می‌دهد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه روغن پاشی در کاهش دفعات سم‌پاشی مؤثر است، تصریح کرد: روغن پاشی موجب بسته شدن بستن منافذ تنفسی پوستی در حشرات، لاروها و تخم‌ها و کاهش جمعیت آفات می‌شود و می‌تواند تعداد دفعات سم‌پاشی باغات در بهار و تابستان را کاهش دهد و درنهایت باعث کاهش مصرف آفت‌کش‌ها، سلامت محصول و حفظ محیط‌زیست شود.

محمدی، بهترین روغن برای سم‌پاشی را استفاده از روغن‌های استاندارد دانست و بیان کرد: هنگام سم‌پاشی زمستانه از روغن‌های استاندارد که در ظروف پلمپ شده و دارای برچسب مشخصات کامل با درجه خلوص ۷۵ - ۶۵ استفاده شود زیرا روغن‌هایی که از منشأ گازوئیل دارند باعث پیری سریع و خشک شدن درختان می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول