اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده

محققان دانشگاه استنفورد با استفاده از عینک واقعیت افزوده گوگل راهی برای مقابله با بیماری اوتیسم و درمان آن ابداع کرده اند.

درمان بیماری اوتیسم با فناوری واقعیت افزوده

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیجیتال ترندز، طرح مداوای اوتیسم با استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای کودکان شش سال به بالا اجرا می‌شود و به آنها امکان می‌دهد درک و هوش خود را با استفاده از عینک‌های مذکور افزایش دهند.

عینک‌های واقعیت افزوده به کودکان مبتلا به اوتیسم امکان می‌دهند تا احساسات افراد را از روی چهره آنها درک کنند و با دقت بیشتری چنین اطلاعاتی را در ذهن خود پردازش کنند. بدین منظور از دوربین نصب شده بر روی هدست عینک گوگل استفاده می‌شود و شکلک‌ها یا ایموجی هایی نیز به تصویر اضافه می شود تا درک کودک از احساسات اشخاص را تسهیل کند.

 

همچنین می توان یک منبع صوتی را نیز به این عینک ها اضافه کرد تا کودک مبتلا به اوتیسم بتواند با شنیدن برخی توصیفات در مورد حالات چهره افراد این مساله را بهتر درک کند. از جمله حالات چهره که بدین شکل بهتر قابل درک هستند می توان به خشم، تعجب، غم، ترس و غیره اشاره کرد.

با توجه به تعدد کودکان مبتلا به اوتیسم و دشواری ارائه خدمات درمان و نگهداری به این کودکان، استفاده از فناوری های نوظهوری مانند واقعیت افزوده به حل مشکلات آنان کمک می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول