اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با افراد عادی/ وجود ۴۹ مدرسه اوتیسم در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به دنبال فراگیری و مناسب‌سازی فضای آموزشی برای تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با افراد عادی هستیم، گفت: ۴۹ مدرسه اوتیسم در کشور وجود دارد.

تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با افراد عادی/ وجود ۴۹ مدرسه اوتیسم در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجواد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی معلولان و تجلیل از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان با نیازهای ویژه که در سالن استاد شهید مرتضی مطهری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۷۰ هزار مدرسه عادی و ۸۰ هزار مدرسه استثنایی در کشور مشغول به تحصیل هستند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: همچنین ۲۴ هزار معلم در کشور وظیفه آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را برعهده دارند.

حسینی افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال فراگیری و مناسب‌سازی فضای آموزشی برای تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با عادی به جای تفکیک است.

وی ادامه داد: تحقق و رویکرد تلفیق به جای تفکیک در آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدرسه‌های عادی نیازمند پیش‌نیاز و آموزش است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: سه کتاب به‌منظور آموزش به دانش‌آموزان عادی در برخورد با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، سه کتاب برای آموزش خانواده‌ها، ۱۱۹ کتاب در زمینه مناسب‌سازی و ۶۰ برنامه آموزشی تهیه شده است.

حسینی اضافه کرد: رعایت اصل تطابق و همسان‌سازی در کنار تفاوت موجب شکوفایی استعدادها و در نتیجه توسعه و پیشرفت کشور می‌شود.

وی تأکید کرد: ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در بهترین دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل هستند که نشان‌دهنده ظرفیت این قشر از جامعه است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: منابع انسانی در کشورهای پیشرفته نقش ۶۸ درصدی در توسعه کشور دارند و در ایران نیروی انسانی نقش ۳۲ درصدی در توسعه کشور دارد و باید این نقش افزایش یابد.

حسینی خاطرنشان کرد: ۴۹ مدرسه اوتیسم در کشور وجود دارد و در استان سمنان نیز یک مدرسه اوتیسم ساخته می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول