به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدجواد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی معلولان و تجلیل از تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت دانشآموزان با نیازهای ویژه که در سالن استاد شهید مرتضی مطهری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: ۱۵۳ هزار دانشآموز با نیاز ویژه در ۷۰ هزار مدرسه عادی و ۸۰ هزار مدرسه استثنایی در کشور مشغول به تحصیل هستند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اضافه کرد: همچنین ۲۴ هزار معلم در کشور وظیفه آموزش به دانشآموزان با نیازهای ویژه را برعهده دارند.
حسینی افزود: وزارت آموزش و پرورش به دنبال فراگیری و مناسبسازی فضای آموزشی برای تلفیق دانشآموزان با نیازهای ویژه با عادی به جای تفکیک است.
وی ادامه داد: تحقق و رویکرد تلفیق به جای تفکیک در آموزش به دانشآموزان با نیازهای ویژه در مدرسههای عادی نیازمند پیشنیاز و آموزش است.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی بیان کرد: سه کتاب بهمنظور آموزش به دانشآموزان عادی در برخورد با دانشآموزان با نیازهای ویژه، سه کتاب برای آموزش خانوادهها، ۱۱۹ کتاب در زمینه مناسبسازی و ۶۰ برنامه آموزشی تهیه شده است.
حسینی اضافه کرد: رعایت اصل تطابق و همسانسازی در کنار تفاوت موجب شکوفایی استعدادها و در نتیجه توسعه و پیشرفت کشور میشود.
وی تأکید کرد: ۳۰۰ دانشآموز با نیازهای ویژه در بهترین دانشگاهها مشغول به تحصیل هستند که نشاندهنده ظرفیت این قشر از جامعه است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: منابع انسانی در کشورهای پیشرفته نقش ۶۸ درصدی در توسعه کشور دارند و در ایران نیروی انسانی نقش ۳۲ درصدی در توسعه کشور دارد و باید این نقش افزایش یابد.
حسینی خاطرنشان کرد: ۴۹ مدرسه اوتیسم در کشور وجود دارد و در استان سمنان نیز یک مدرسه اوتیسم ساخته میشود.
انتهای پیام/۲۵۶۸/س/