اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

الزام نانوایی‌های بناب به استفاده از دستکش و ماسک/ تأکید بر پرهیز شهروندان از عزیمت به باغ‌‌ها و بوستان‌ها

فرماندار بناب گفت: برای مقابله با ویروس کرونا تمام واحدهای نانوایی بناب ضمن رعایت موازین بهداشتی موظف به استفاده از ماسک و دستکش شدند.

الزام نانوایی‌های بناب به استفاده از دستکش و ماسک/  تأکید بر پرهیز شهروندان از عزیمت به باغ‌‌ها و بوستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، امین رفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران  اظهار داشت: با توجه به لزوم انجام اقدامات بهداشتی و پیشگیرانه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا همچنین اهمیت بالای آن در مراکز و اصناف حساس همانند نانوایی‌ها رعایت برخی موارد در همه نانوایی‌ها در سطح شهرستان بناب الزامی است.

وی تأکید کرد: برای حفظ سلامت افراد شاغل در واحدهای نانوایی و پیشگیری از ابتلای آنها به ویروس کرونا استفاده از ماسک و دستکش از سوی متصدیان نانوایی‌ها الزامی است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب خطر انتقال ویروس کرونا از طریق پول را یادآور شد و گفت: به‌دلیل رعایت مسائل بهداشت فردی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا استفاده از دستگاه‌های کارتخوان از سوی متصدی به جای دریافت وجه نقد از مشتریان توصیه شده است و در صورت نبودن دستگاه کارتخوان استفاده از دستکش یک‌بار مصرف در هنگام دریافت وجه نقد از مشتری الزامی است.

رفیعی اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه‌های صادر شده نانوایی‌ها ملزم شده‌اند یک نفر را به‌طور اختصاصی به‌عنوان کارگزار برای دریافت پول تعیین کرده و از دریافت وجه نقد از مشتریان پرهیز کنند.

وی همچنین از تعطیلی تمام پارک‌ها و مناطق گردشگری از جمله مناطق گردشگری کوه‌های قره‌قشون خبر داد و ضمن قدردانی از همراهی مردم برای گذر از شرایط بحرانی و کمک به دست‌اندرکاران ستاد مدیریت بحران کرونا از آنان خواست در روزهایی که شیوع این ویروس در کشور به یک بحران تبدیل شده و تعداد افراد درگیر روز به روز در حال افزایش است، با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از حضور در باغ‌ها و بوستان‌ها خودداری کنند و روز طبیعت را در منزل و کنار خانواده‌های خود سپری کنند.

فرماندار بناب در ادامه تصریح کرد: شهروندان با ماندن در منازل و خودداری از سفر به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 110 کیلومتری جنوب استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و متأسفانه این شهرستان نیز مانند سایر شهرهای کشور از شیوع ویروس کرونا به دلیل واقع شدن در مرکز مواصلاتی چندین استان غربی کشور و رفت و آمد مسافران و خودروهای سبک و سنگین شخصی و خدماتی مصون نمانده و برای پیشگیری و قطع زنجیره انتقال این ویروس مراقبت و رعایت همه موازین و مقررات بهداشتی، عدم خروج از منازل و نیز پرهیز از مسافرت‌های کوتاه و بلند شهری و بین شهری از سوی شهروندان الزامی و ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/۶۰۰۰۴/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول