اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

۱.۴ میلیارد تومان از موقوفات تهرانی‌ها برای مبارزه با کرونا اختصاص یافت

معاون اداره اوقاف استان تهران با اشاره به ضدعفونی معابر و تهیه ماسک و لباس کادر درمانی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، از تخصیص ۱.۴ میلیارد تومان از موقوفات مردمی برای مبارزه با این ویروس خبر داد.

۱.۴ میلیارد تومان از موقوفات تهرانی‌ها برای مبارزه با کرونا اختصاص یافت

حجت‌الاسلام سیدهاشم حسینی معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تلاش شبانه‌روزی خادمان بقاع متبرکه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اظهار داشت: پس از شیوع کرونا در کشور به دستور وزارت بهداشت تمامی بقاع متبرکه استان تهران تعطیل شد، اما خادمان این بقاع دست از فعالیت برنداشته و برای مهار کرونا برنامه‌ریزی کردند. 

وی به ضدعفونی معابر توسط گروه‌های جهادی و خادمان بقاع متبرکه اشاره کرد و افزود: در کنار ضدعفونی مکان‌های عمومی و خیابان‌های مختلف سطح شهر، برخی از امامزادگان استان تهران به کارگاه تولید لباس‌های پرستاران و ماسک‌ها مورد نیاز تبدیل شده است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه تاکنون ۱۰۰ هزار ماسک تهیه و توزیع شده است، خاطر نشان کرد: با توجه به نیاز روز افزون برای تهیه لباس‌های بیمارستانی، هم‌اکنون خیران و افراد توانمند در این حوزه اقدام به تولید و دوخت لباس‌‌های مورد نیاز پرستاران و کادر درمانی کرده‌اند.

وی با اشاره به کمک‌رسانی به افرادی که با شیوع کرونا در تأمین معیشت زندگی دچار مشکل شدند، خاطر نشان کرد: با کمک‌های مردمی و واقفان خیراندیش بسته‌های معیشتی و ارزاق نیز تهیه و در بین افراد نیازمند توزیع شده است.

معاون فرهنگی اوقاف استان تهران از اختصاص یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از موقوفات برای امدادرسانی به نیازمندان و برنامه‌های این اداره برای مهار کرونا خبر داد و گفت: با کمک‌های افراد خیراندیش و خیران این مبلغ برای تأمین هزینه‌های ارزاق و بسته‌های معیشتی و همچنین مبارزه با کرونا اختصاص یافت. البته خدمات و فعالیت‌هایی که گروه‌های جهادی برای ضدعفونی معابر و مبارزه با کرونا انجام می‌دهند، در این بخش محاسبه نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول