اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

خسارت‌های گلکاران محلاتی جبران شود

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس خواستار جبران خسارت های گلکاران محلاتی شد.

خسارت‌های گلکاران محلاتی  جبران شود

 به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت الاسلام علیرضا سلیمی ظهر امروز در نشست بررسی خسارت های گلکاران محلاتی اظهار کرد: خسارت اقتصادی برخی تولیدکنندگان از ناحیه کرونا خیلی شدید و خیلی غم انگیز است.

وی تصریح کرد: در استان به برخی بخش ها مثل گردشگری و خرده فروشان ورود کرده اند و هنوز به بخش گل و گیاه ورود نکرده اند و باید در این زمینه برآورد خسارت شود و حتما کمک به تولیدکنندگان گل و گیاه باید در دستور کار قرار گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس افزود: این خسارت ها باید با جدیت پیگیری شود، اگر خسارت این بخش جبران نشود، حتما در سال آینده درخصوص تولید گل و گیاه با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

سلیمی گفت: باید با توجه به درخواست تولیدکنندگان گل و گیاه در دهکده گل، فوم های حوضچه لاستیکی به شهرستان بازگردانده شود.

وی ادامه داد: برای احداث حوضچه لاستیکی در بالای باغات شهرستان در حدود سال ۹۳ مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال برای مطالعات توسط جهاد هزینه شد و مبلغ ۳ میلیارد ریال برای احداث آن تخصیص صورت گرفته بود، ولی متاسفانه این کار انجام نشد که باید مجددا مورد پیگیری و بازنگری قرار گیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس ادامه داد: با دستور درستی که توسط وزیر جهادکشاورزی درزمینه احداث خانه کارگری در باغات محلات صورت گرفت تا ۱۰ سال آینده باغات محلات احیا خواهد شد؛ درخواست دارم دستوری که وزیر درمورد باغات شهر نیم ور نیز صادر شد پیگیری شود و به مرحله اجرا درآید.

مجید آنجفی، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: هیچ شهری در کشور نیست که همچنین سرمایه گذاری عظیمی دربخش گل و گیاه و کشاورزی توسط دولت مانند محلات انجام شده باشد.

وی تصریح کرد: بخش کشاورزی محلات زمانی رشد می کند که در زمینه صادرات ورود پیدا کنند ولی در این زمینه بجز چند تولیدکننده محدود، ورود مناسبی صورت نگرفته است، بنیه بیشتر گلکاران محلات چون در بخش صادرات وارد نشده اند، ضعیف است.

آنجفی ادامه داد: پایانه صادراتی با این عظمت توسط دولت ایجاد شده ولی طرف مقابل نتوانسته درخصوص صادرات تعهدات خود را انجام دهند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی افزود: شهرک های گلخانه ای که توسط دولت ایجاد شده اند همواره مشکلات زیادی وجود دارد و همواره دولت بدهکار است ولی در شهرک های گلخانه ای خصوصی دولت هزینه چندانی انجام نداده و موفق ترین مجتمع های تولیدی هستند و بیشترین تعامل را با نهادهای دولتی دارند و این مشکلی است که در تمام استان وجود دارد.

مسعود قمری، فرماندار شهرستان محلات در این نشست اظهار کرد: در زمینه فوم های سومین حوضچه لاستیکی که از محلات به انباری از اراک منتقل شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه مشکل صادرات محصولات کشاورزی باید به تولیدکنندگان حق داد، چون صادرات نیاز به محصولات صادراتی دارد و در این حوزه باید به تولیدکنندگان کمک کرد.

فرماندار شهرستان محلات افزود: در زمینه دهکده گل می توانستیم با آموزش و برنامه ریزی و زون بندی، محصولات قابل صادرات تولید شود تا بتوان در این بخش وارد شد.

وی ادامه داد:  اصلاح قنات لاگز را امروز کمک کنید تا انجام شود تا پس از اصلاح این قنات، بتوانیم به مرحله پوشش حوضچه لاستیکی سوم ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول