اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

جبران خسارت‌های وارد آمده به شهروندان پس از شیوع کرونا

تمهیدات اتخاذ شده برای مقابله با کرونا سبب تعطیلی برخی از واحدهای تولیدی و کاهش رونق بازارها شده است و دولت برای همراه کردن این افراد در تصمیمات اتخاذ شده باید مشوق‌هایی در نظر گیرد.

جبران خسارت‌های وارد آمده به شهروندان پس از شیوع کرونا

سید علیرضا شریفی- انتشار ویروس کرونا در برخی از استان‌های کشور به ویژه در خوزستان سبب شده که تمهیدات زیادی مانند کاهش ساعات کاری ادارات، خاموش کردن سیستم روشنایی پارک‌ها و بوستان‌ها، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در دستور کار قرار بگیرد؛ این تمهیدات تا حدی به اقتصاد خانواده‌هایی که حقوق کارمندی دارند، لطمه وارد نمی‌کند چرا که آنها در صورت ماندن در خانه هم حقوق ماهیانه خود را دریافت می‌کنند اما زندگی افراد فعال در بخش خصوصی از این تعطیلی‌ها و خود قرنطینگی‌ها متأثر شده است.

علاوه بر کاهش درآمدهای خانوارها، افزایش هزینه در پی افزایش خرید مواد غذایی بسته بندی شده، آب بسته بندی شده، مواد ضدعفونی، الکل و... سبب شده که همزمان با شیوع کرونا در استان، بخش زیادی از حقوق ماهیانه افراد برای مقابله با کرونا و جلوگیری از ابتلا به این ویروس هزینه شود.

در برخی از کشورهای درگیر کرونا اقداماتی در حال اجراست تا هزینه‌های کمتری به مردم تحمیل شود، این موضوع باید به صورت واقعی در خوزستان نیز دنبال و اجرا شود چرا که بخش زیادی از مردم این استان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و علاوه بر آنها بیش از نیم میلیون نفر در مناطق حاشیه شهر سکونت دارند که این مسئله سبب تحمیل هزینه‌های اضافی به خانواده‌ها شده است.

همچنین خودقرنطینگی خانواده‌ها سبب افزایش مصرف خانگی انرژی و حتی اینترنت می‌شود بنابراین باید تمهیداتی اتخاذ شود که اعتماد مردم به دولت بازیابی شود تا همراهی شهروندان در تصمیمات مسؤولان افزایش یابد و معضل شیوع کرونا پیش از بدبینانه ترین پیش بینی مسؤولان یعنی در خرداد 99 برچیده شود.

البته که شیوع کرونا و این تأثیرات فقط مرتبط با خوزستان نیست و می‌توان در حد ملی آن را دنبال کرد اما مسؤولان خوزستانی می‌توانند در این موضوع پیشگام باشند.

بخشش بخشی از هزینه‌های مصرفی انرژی و کاهش تعرفه‌های اینترنت و تلفن همراه از جمله راه‌های جبران خسارت‌های وارد آمده به شهروندان است و این موضوع می‌تواند در مشکلات آتی همراهی مردم با تصمیمات دولت را بیشتر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول