اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مردم نباید بیماران نیازمند به خون را در این ایام فراموش کنند

مدیرکل انتقال خون زنجان با اشاره به اینکه همه توجه جامعه به کرونا ویروس معطوف شده که البته درست هم همین است، گفت: در این میان جامعه به ویژه افرادی که توانایی اهدای خون دارند نباید بیماران نیازمند به این ماده حیاتی را فراموش کنند.

مردم نباید بیماران نیازمند به خون را در این ایام فراموش کنند

سیامک اسدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه انتقال خون در تامین فرآورده‌های خونی مورد نیاز استان مشکلی ندارد، اظهار کرد: ولی آنچه مسلم است با شیوع کرونا ویروس جدید، مراجعات برای اهدای خون کاهش یافته است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با ابراز نگرانی از تشدید کاهش مراجعات مردمی برای اهدای خود طی روزهای آینده به دلیل شیوع کرونا ویروس افزود: تاکید می‌کنم اولا مردم توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و برای کارهای ضروری از خانه خارج شوند و به هنگام خروج از منزل اهدای خون به بیماران نیازمند را فراموش نکنند.

وی با تاکید بر اینکه توجه عموم در حال حاضر به بیماری کووید 19 است، تصریح کرد: اما نباید بیماران دیگر از جمله بیماران نیازمند به خون مانند سرطان، تالاسمی، تصادفی‌ها و ... را فراموش کنیم چرا که در برخی مواقع حیات آن‌ها وابسته به خون است.

اسدی با بیان اینکه جوانان توانایی اهدای خون را دارند، افزود: اداره کل انتقال خون استان همه تمهیدات لازم برای رعایت بهداشت مورد نیاز را برای مراجعان فراهم کرده و همه فرآیند خون گیری در این مرکز استریل است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان با تاکید بر طرح سوالات مورد نیاز برای کنترل مراجعان برای اهدای خون در راستای حفظ سلامت جامعه ادامه داد: همه این اقدامات در راستای قطع زنجیره انتقال کروناویروس انجام می‌شود.

وی با تاکید مجدد بر رعایت نکات بهداشتی توسط مردم در این ایام گفت: در کنار این مراقبت‌ها باید متوجه باشیم که بیماران نیازمند هم نباید فراموش شوند و ما باید به مسؤولیت اجتماعی خود در این حوزه عمل کنیم.

اسدی با بیان اینکه مراجعه کننده به مرکز انتقال خون وجود دارد، افزود: فعالان شبکه‌های اجتماعی در کاهش مشکلات موجود در این حوزه طی چند روز گذشته کمک کرده‌اند ولی خوب آمار مراجعان کم شده است.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ابراز امیدواری کرد، مشکلات موجود در این حوزه در آینده نزدیک حل شود.

انتهای پیام/۷۳۰۰۴/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول