اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس یازدهم ملت محور و تحول آفرین است نه دولت محور

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم با بیان اینکه مجلس آتی تحول آفرین است و مشکلات کشور را با نگاهی جهادی حل خواهد کرد گفت: رویکرد مجلس یازدهم ملت‌محور است نه دولت‌محور.

مجلس یازدهم ملت محور و تحول آفرین است نه دولت محور

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس درباره اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت: مجلس یازدهم باید تحول آفرین بوده و بتواند مشکلات کشور را با نگاهی جهادی حل کند.

وی افزود: مجلس دهم ناکارآمدی خود را نشان داده و فقط بخش کمی از مشکلات را توانست حل و فصل کند این در حالی است که در حوزه وظایف محوله و به ویژه در مسائل معیشتی و اقتصادی ناکارآمدی ماهوی داشت.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم تصریح کرد: متأسفانه ما در مجلس دهم شاهد به فراموشی سپردن وظایف اصلی بودیم ضمن اینکه رویکرد مجلس آتی دولت‌محور بوده نه ملت‌محور.

** مجلس یازدهم بر اقتصاد غیرنفتی در ایران نظارت کند

آزادیخواه خاطرنشان کرد: باید در مجلس یازدهم بُعد نظارتی و مغفول واقع شده مجلس دهم را تقویت کرده و بر حسن اجرای قانون و برنامه‌های پنج‌ساله توسعه و بودجه سالانه و نظام بودجه‌ریزی دقیق مبتنی بر عدالت و استقلال‌طلبی کشور را نظارت ویژه کنیم.

وی افزود:‌ مجلس آتی باید تدبیر لازم را برای اقتصاد غیرنفتی جمهوری اسلامی به خرج دهد.

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم  تصریح کرد: در بُعد قانون‌گذاری در مجلس آتی هم باید به سمت و سویی حرکت کنیم که از هرگونه وقت صرف کردن برای تدوین قوانین غیر ضروری خودداری کنیم.

** مجلس دهم منفعل و مستاصل بود

آزادیخواه گفت‌: مردم هر روز مجلس یازدهم را باید در حالتی ببینند که یک اولویت و مشکل کشور از سوی نمایندگان در حال پیگیری و رفع شدن است. نباید اینگونه باشد که به یک مرتبه و در بامداد متوجه افزایش سه برابری قیمت بنزین شوند.

وی با بیان اینکه مجلس دهم ضعف‌های فراوانی داشت، افزود: روزی که معاهدات پالرمو و FATF در مجلس مطرح شد و نمایندگان در قبال آنها منفعل و مستأصل عمل کردند طبیعتاً سران قوا هم باید بدون مشورت با پارلمان در مورد افزایش بهای بنزین تصمیم یکجانبه بگیرند. 

** مجلس یازدهم به دنبال مقابله با بی‌عدالتی، تبعیض و فساد باشد

منتخب مردم ملایر در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد:‌ حوزه قانون‌گذاری مجلس باید به سمت و سوی رفع نیازمندهای اصلی کشور برود.

آزادیخواه اظهار داشت: اگر امروز مردم در باره یارانه‌ها و بی‌عدالتی در توزیع سبد کالا و معیشتی مشکل دارند قانون‌ باید فریادرس آنها باشد و بایدها و نبایدها در مجلس طوری شفاف باشد که دستگاه اجرایی سریعاً آن را اجرا کرده و با ذره‌ای بی‌عدالتی، تبعیض و فساد در دولت عملیاتی نشود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول