اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

دهقانی: نگاه مجلس یازدهم به ظرفیت‌های داخلی است نه لبخند غربی‌ها

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم گفت: دولت و مجلس‌ نباید منتظر چراغ سبز دیگران و لبخند آنان باشند چرا که شرایط جمهوری اسلامی ویژه بوده و باید بر اساس اقتصاد مقاومتی قدرت کشورمان را افزایش دهیم.

دهقانی: نگاه مجلس یازدهم به ظرفیت‌های داخلی است نه لبخند غربی‌ها

الله‌وردی دهقانی منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌درباره اولویت‌های مجلس آتی اظهار داشت: اگر بخواهیم کشورمان و اقتصاد و صنعت و معیشت و آینده مردم‌مان تضمین کنیم فقط باید توان داخلی خود را بالا برده و تولیدات کشورمان را افزایش داده و روی پای خود بایستیم تا در نهایت قدرت‌مان افزایش پیدا کرده و نیازی به دیگران نداشته باشیم.

وی افزود: دولت و مجلس‌مان نباید منتظر چراغ سبز دیگران و لبخند آنان باشند چرا که شرایط کشورمان ویژه بوده و باید بر اساس اقتصاد مقاومتی قدرت جمهوری اسلامی را افزایش دهیم.

** حرکت جمهوری اسلامی در لبه علم را توسعه دهیم

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم تصریح کرد: ساختارهای اجرایی کشورمان برای روزهای عادی و معمولی طراحی شده است این در حالی است که وقتی ما در شرایط بحرانی و تحریمی زندگی می‌کنیم تجارب چند ساله نشان داده است که دشمنان اجازه نخواهند داد دولت و ملت کار خود را کرده و بازیگر منطقه‌ای و جهانی باشیم.

دهقانی  با تأکید بر اینکه باید روی پا خود بایستیم و بر همین اساس تمامی برنامه‌ریزی‌ها باید با نگاه داخلی تهیه و تدوین شود،‌گفت: باید تمام تلاش‌های کارگزاران نظام به سمت و سوی بکارگیری تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بالقوه و بالفعل کردن آنها باشد.

وی خاطرنشان کرد: ما در خیلی از زمینه‌ها در لبه مرکز تکنولوژی و علم و دانش حرکت کرده و در برخی از آنها از لبه مرز علم هم عبور کرده‌ایم که می‌توانم به صنایع دفاعی و نانو اشاره کنم که جمهوری اسلامی را به عنوان سمبل قدرت در منطقه و جهان معرفی کرده است.

** مجلس یازدهم بدون نگاه به دست دیگران مشکلات را رفع می‌کند

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم گفت: ما اگر نگاه داخلی داشته و با تکیه بر جوانان‌مان اقدامات اساسی انجام داده و مشکلات‌مان را بدون نگاه به دست دیگران رفع کنیم قطعا ما معضلات و دغدغه‌هایمان را رد کرده و از این مرحله هم عبور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه اگر ذره‌ای عقل و هوش داشته باشیم و به سمت خودتحریمی نرویم با استفاده از امکانات موجود و سرمایه‌های داخلی وعلم و تعهد جوانان شرایط به سمت ارتقا قدرت جمهوری اسلامی در دنیا سوق پیدا خواهد کرد.

وی گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که امورات جاری کشور به دست مردم و بخش خصوصی داده شده و اقتصادمان را از حالت دولتی خارج کنیم که اگر اینگونه رفتار کنیم قطعا وضعیت بخشی تولید،‌اشتغال و صنعت مانند صنایع دفاعی بهبود پیدا خواهد کرد و به صورت دومینو و زنجیروار مشکلات کشور حل خواهد شد.

** مجلس و دولت باید بخش خصوصی را برای دور زدن تحریم‌ها فعال کنند

دهقانی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم وضعیت ساختار اقتصاد کشور را بازسازی کنیم بخش تولید و اشتغال‌مان تغییرات اساسی کرده و هیچ کسی نمی‌تواند جلودار جمهوری اسلامی باشد.

وی گفت:‌ مجلس یازدهم با همکاری نهادهای مختلف و همراهی دولت با آن می‌تواند منجر به توسعه و پیشرفت کشور آن هم در آستانه ورود به سال 1400 شود. وقتی  که دشمنان و استکبار صادرات نفت ایران را تحریم کرده‌اند باید بلافاصله با استفاده از علم و دانش جوانان کشورمان به سمت صادرات بنزین بروند این در حالی است که اگر بخش خصوصی در این زمینه فعال باشد امکان فروش بنزین به افغانستان، پاکستان، ترکیه و عراق بدون دخالت دولت مهیا خواهد شد.

** مجلس یازدهم زمینه ساز روی کار آمدن دولت انقلابی در آستانه سال 1400 است

منتخب مردم ورزقان در مجلس یازدهم گفت: نقاط مختلف ایران جوانان مستعد و منابع طبیعی متعددی دارد که اگر این ظرفیت‌ها بالفعل شود خیلی راحت می‌توانیم نیازهای کشور را برطرف کرده و قدرت منطقه و دنیا شویم. مجلس یازدهم می‌تواند زمینه‌ساز ظهور و بروز دولت انقلابی باشد و بر همین اساس باید اصلاحات لازم در کشور انجام شده و خود را برای ورود به سال 1400 کنیم.

وی گفت:‌ مجلس یازدهم می‌تواند همه دستگاه‌ها، نهادها و مراکز علمی پژوهشی کشور را پای کار انقلاب آورده و در راستای بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری آن را انتخاب کرده‌اند گام‌های اساسی برداریم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول