اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ترخیص 56 بیمار بهبودیافته مبتلا به کرونا در اردکان

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردکان بابیان اینکه هم‌اکنون 144 نفر مشکوک به بیماری کرونا در اردکان شناسایی‌شده‌اند، گفت: با تلاش و ایثارگری شبانه‌روزی پرسنل بهداشتی و درمانی تاکنون 56 نفر از مبتلایان به کرونا در این شهرستان بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

ترخیص 56 بیمار بهبودیافته مبتلا به کرونا در اردکان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، محمدرضا اعلایی بابیان اینکه با مشارکت و بسیج مردم و هم‌افزایی بین سازمان‌ها می‌توانیم بر ویروس کرونا غلبه کنیم، گفت: مهم‌ترین راه جلوگیری از انتشار ویروس قطع کردن زنجیره انتقال آن است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان اردکان با اشاره به این نکته که ما در بخش پیشگیری باید به مردم آموزش دهیم که چگونه می‌توانند چرخه انتقال ویروس را قطع کنند، اظهار داشت: اما ورودی‌های بیمارستان نشان می‌دهد که این چرخه هنوز فعال است لذا در روزهای آینده با ادامه رفتار برخی شهروندان که همچنان بدون توجه به هشدارها در سطح شهر تردد می‌نمایند می‌تواند موارد مثبت ابتلا به ویروس کرونا افزایش پیدا کند.

اعلایی گفت: افراد مشکوک به این بیماری که دارای یکی از علائم تب، سوزش گلو، لرز و سرفه همراه با علائم تنفسی مخصوصاً تنگی نفس هستند باید سریعاً خود را به یکی از مراکز بهداشتی درمانی، پایگاه‌های سلامت در سطح شهر و یا روستاها و در ساعات غیر اداری به مرکز بهداشت شماره چهار اردکان و در موارد اورژانسی به اورژانس بیمارستان مراجعه کنند.

وی بابیان اینکه خروجی تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد در حال حاضر اردکان یکی از شهرهای کرونایی با شیوع بالا است، افزود: در صورت عدم توجه آن دسته از شهروندانی که همچنان در شهر و مراکز خرید تجمع می‌کنند هشدار می‌دهیم توان سیستم بهداشتی و درمانی در حالت حداکثری در حال انجام‌وظیفه و ارائه خدمت می‌باشد و این بدین معنی است که در صورت افزایش این طغیان این سیستم توان پاسخگویی به نیازهای درمانی همه مبتلایان نیست اگرچه با اتخاذ تدابیر لازم و فعال شدن همه بخش‌های بیمارستان ظرفیت بستری بیماران تنفسی چندین برابر شده است.

این مقام مسئول گفت: تاکنون 89 نمونه‌گیری از افراد مشکوک به ویروس کرونا انجام‌شده است و تعداد افراد فوت شده تنفسی 10 نفر بوده است و عمده موارد مرگ که بین ٢تا٣درصد کل بیماران است مربوط به سالمندان و مبتلایان دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون 144 نفر مشکوک به بیماری کرونا در اردکان شناسایی‌شده‌اند، گفت: از این تعداد، 141 نفر بستری‌شده‌اند و با تلاش ایثارگرایانه و شبانه‌روزی پرسنل بهداشتی و درمانی تاکنون 56 نفر از مبتلایان به کرونا در این شهرستان بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند که این موضوع بسیار خبر امیدوارکننده‌ای است.

اعلایی اظهار داشت: در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات مختلفی ازجمله برگزاری ٧١ مورد جلسه آموزشی داشته‌ایم که بیش از دو هزار نفر آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند همچنین تعداد ١٧عدد بنر با موضوع هشدارهای بهداشتی نصب‌شده و بیش از 4 هزار بروشور نکات و توصیه‌های بهداشتی نیز در بین همشهریان توزیع‌شده است.

وی گفت: عاجزانه از مردم تقاضا داریم از منزل خارج نشوند و در صورت فوریت و لزوم، هنگام خروج از منزل کاملاً نکات بهداشتی را رعایت کنند همچنین از مردم شریف اردکان تقاضا داریم که در نقش یک مروج بهداشت اگر رفتار غیربهداشتی در شهر دیدند تذکر بدهند و آن را سریعاً به سامانه بهداشت محیط با شماره ١٤٩٠ گزارش بدهند.

رئیس مرکز بهداشت اردکان بابیان اینکه اگرچه باید این بیماری را جدی بگیریم، گفت: در صورت رعایت نکات بهداشتی و پرهیز و یا محدودیت خروج از منزل و یا هرگونه سفر انتظار داریم طغیان این بیماری طی هفته‌های آتی به‌تدریج کاهش‌یافته و انشا الله هرچه زودتر روال زندگی مردم به حالت عادی برگردد.

وی در پایان اظهار داشت: مردم برای پرهیز و یا رهایی از استرس و اضطراب به خبرهایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود توجهی نکنند که بسیار ضدونقیض بوده و صحت‌وسقم این اخبار به‌هیچ‌وجه مورد تائید نبوده و اخبار مربوطه را از طریق ستاد مبارزه با بیماری کرونا دریافت کنند.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول