اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد رام‌الله | آمریکا با تحریف واقعیت، نمی‌تواند به اسرائیل مشروعیت ببخشد

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گزارش اخیر واشنگتن که در آن از شهروندان فلسطینی تحت عنوان «عربهای مقیم» یاد کرده است را تلاشی برای تحریف واقعیت قلمداد کرد.

انتقاد رام‌الله | آمریکا با تحریف واقعیت، نمی‌تواند به اسرائیل مشروعیت ببخشد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه آمریکا اخیرا با انتشار گزارشی، از ساکنان فلسطینی حاضر در قدس اشغالی تحت عنوان «عربهای مقیم» و «شهروندان غیر اسرائیلی» یاد کرد.

«نبیل ابوردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به گزارش واشنگتن، گفت که «هر گونه تلاش برای تحریف تاریخ و واقعیت، به هیچ کس مشروعیت نخواهد داد».

روزنامه القدس العربی به نقل از ابوردینه گزارش داد، گزارش وزارت خارجه آمریکا، به منزله طرحی برای تحریف تاریخ است که در واقع یک تلاش ناکام دیگر از سوی دولت آمریکا برای اجرای «معامله مُرده قرن» است.

معامله قرن طرح صلح تحمیلی آمریکاست که دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور هشتم بهمن ماه گذشته آن را علنی کرد. این طرح، قدس را متعلق به رژیم صهیونیستی می‌داند و در حمایت یکجانبه از صهیونیستهاست.

این مسئول فلسطینی با تأکید بر اینکه مردم فلسطین، کشورهای عربی و بین‌المللی معامله قرن را رد کردند، خاطر نشان کرد، نباید حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی را نادیده گرفت؛ قطعنامه‌هایی که همگی، قدس شرقی را بخش لاینفک اراضی فلسطین می‌دانند.

سخنگوی تشکیلات خودگردان توضیح داد، سیاست آمریکا که در جانبداری کورکورانه از رژیم صهیونیستی است، به چالش کشیدن قطعنامه‌های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره ۲۳۳۴ و قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل صادره در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۲ است که در آن، فلسطین به عنوان عضو ناظر این سازمان، شناخته شد.

ابوردینه با بیان اینکه این سیاست آمریکا، تخطی آشکار از قوانین و نظام بین‌الملل است، تصریح کرد، تلاشهای مذبوحانه آمریکا، باعث صلح، امنیت و ثبات برای هیچ کس نخواهد شد و همگرایی ملت و دولت فلسطین را از بین نخواهد برد.

وی در پایان خاطر نشان کرد، ملت و دولت فلسطین قادر هستند مانند دفعات گذشته، این توطئه را نیز ناکام بگذارند؛ توطئه‌ای که در پی نابودی آرمان ملی فلسطین است.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول