اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید گروه‌های مقاومت فلسطین بر مقابله با آمریکا و اتخاذ استراتژی جدید

سران چند گروه فلسطینی اعلام کردند، آمریکا را دشمن فلسطین و ملت آن می‌دانند و معتقدند با توجه به شرایط موجود باید راهبردی جدید اتخاذ کنند.

تأکید گروه‌های مقاومت فلسطین بر مقابله با آمریکا و اتخاذ استراتژی جدید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «خالد البطش» از اعضای ارشد جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد، پروژه «حل سیاسی» مسأله فلسطین تمام شده و دیگر چیزی نیست که گروه‌های فلسطینی بر سر آن با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

وی به شبکه «المیادین» گفت، باید در مقابل سیاست آمریکا در منطقه ایستاد و پروژه‌های آن را شکست داد. تلاش واشنگتن برای برقراری تماس با حماس در چارچوب مشوش کردن تمام گروه‌های فلسطینی صورت می‌گیرد و باید وحدت را حفظ کرد.

البطش تأکید کرد: واشنگتن شریک نزاع علیه فلسطینی‌هاست و تنها به کمک اشغالگر کفایت نمی‌کند. آشتی فلسطینی باید محقق شود و وحدت باید شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت، جهاد اسلامی تمامی اشکال ارتباط با دولت آمریکا را رد می‌کند و معتقد است، کشورهای عربی که به عادی‌سازی روابط روی آورده‌اند دنبال اجرای پروژه آمریکایی هستند.

«صبری صیدم» از اعضای ارشد جنبش فتح هم به المیادین گفت، دولت آمریکا به دنبال شرکایی در فلسطین برای اجرایی کردن معامله قرن می‌گردد. هر طرفی که مذاکره با آمریکا درباره این طرح را رد کند در مسیر صحیح گام برمی‌دارد.

صیدم تأکید کرد: ما خواستار اقدامات عملی حماس درباره تحقق آشتی هستیم و امیدواریم که مذاکرات جاری در مسکو به آشتی فلسطینی بیانجامد. جنبش فتح نمی‌خواهد یک گروه فلسطینی را به حساب گروهی دیگر کنار بزند.

وی در ادامه گفت، ادامه اختلافات فلسطینی منجر به حمایت از معامله قرن خواهد شد.

«ماهرالطاهر» از اعضای ارشد جبهه مردمی نیز اعلام کرد، واشنگتن به توطئه‌های خود برای کنار زدن مسأله فلسطین ادامه می‌دهد و و تلاش می‌کند طرف‌های فلسطینی را به اجرای این طرح‌ها وارد کند.

الطاهر در ادامه بر لغو توافق «اسلو» و انتقال به راهبرد فلسطینی جدید تأکید کرد.

وی به المیادین گفت: باید موضعی قاطع اتخاذ کنیم؛ دولت آمریکا دشمن ملت فلسطین و حقوق آن است. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان باید به غزه برود و با تمام گروه‌های فلسطینی نشست برگزار کند .

الطاهر سپس ادامه هماهنگی امنیتی میان تشکیلات خودگردان و عدم لغو به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

وی درباره حملات اخیر ترکیه به سوریه هم گفت، ترکیه در حال بازی نقشی خطرناک در منطقه است، امنیت ملی عربی را هدف گرفته و مانند یک «نیروی اشغالگر» در سوریه رفتار می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول