اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

قیمت نفت امروز تا 48 دلار هم بالا رفت

قیمت نفت در بازارهای جهانی با امید به کاهش تولید آمریکا به 38 دلار افزایش یافت، اما پس از اعلام امارات و عربستان برای عرضه نفت به بازار 3 درصد از ارزش خود را از دست داد.

قیمت نفت امروز تا 48 دلار هم بالا رفت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز،  قیمت نفت با تاثیر پذیری از اینکه تولیدکنندگان نفت آمریکا برای تقویت قیمت نفت، تولید خود را کاهش دهند، برای دومین روز در معاملات امروز افزایش یافت، اما این افزایش ها تردید در مورد اجرای بسته محرک های واشنگتن برای مبارزه با ویروس کرونا، محدود شد.

هر بشکه نفت برنت 38.48 دلار وهر بشکه نفت خام آمریکا 35.27 دلار معامله شدند.

این دو شاخص نفتی نزدیک به نیمی از 25 درصد کاهش قیمت خود در روز گذشته را جبران کردند که ناشی از جنگ قیمتی عربستان و روسیه بود.

ساتورا یوشیدا، تحلیلگر بازار گفت: «انتظارات برای اینکه تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا نیازمند کاهش تولید خواهند بود، به بهبود احساس حاکم بر بازار کمک کرد.»

تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا از جمله Occidental Petroleum به شدت هزینه‌های خود را کاهش داده‌اند که می‌تواند پس کاهش قیمت به کمترین میزان در 3 سال گذشته، سبب کاهش تولیدشان شود.

البته این دو شاخص نفتی در لحظه انتشار این خبر و پس از اعلام عربستان و امارات برای عرضه بیش از حد به بازار، 3 درصد از ارزش خود را از دادند.

به نوشته رویترز، نفت برنت با 1.47 دلار کاهش 35.75 دلار و نفت خام آمریکا با 1.33 دلار کاهش 33.03 دلار معامله شد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول