اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی‌ها در بازار

کارشناسان بر این باورند که شرکت‌های نفت شیل آمریکایی بیشترین خسارت را از بازی جدید عربستان در ساقط کردن قیمت نفت در بازار جهانی خواهند دید.

نفت شیل آمریکا هدف اصلی بازی جدید سعودی‌ها در بازار

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، کارشناسان بر این باورند که شرکت‌های تولیدکننده نفت شیل در‌ آمریکا از جمله طرف‌هایی هستند که بیشترین آسیب را از جنگ قیمت نفت که عربستان و روسیه شروع کرده‌اند، خواهند دید.

کارشناسان می‌گویند، اقدام خاندان سعودی در پایین آوردن قیمت شدید نفت در بازار جهانی برای تولیدکنندگان نفت شیل آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد.

جک راسموس، کارشناس سیاسی، بر این باور است که محمد بن‌سلمان، ولیعهد سعودی، در تلاش است که تا دوباره اوپک را به عامل تعیین کننده قیمت در بازار نفت تبدیل کند.

وی گفت: این اتفاقی است که در بلندمدت رخ خواهد داد و مانع اصلی در این مسیر نفت شیل آمریکا است.

این کارشناس ادامه داد: آمریکا در حال حاضر روزانه 12 میلیون بشکه نفت شیل تولید می‌کند و همین مسأله باعث شده که مازاد عرضه نفت به بازار جهانی به سطحی برسد که در زمان کاهش رشد اقتصاد جهانی با آن مواجه بودیم.

راسموس که استاد اقتصاد سیاسی کالج سنت‌مری کالیفرنیا است، معتقد است:‌ که بن‌سلمان اوضاع را به دست گرفته و ممکن است قیمت نفت را بیش از این کاهش دهد.

وی گفت: هدف اصلی این است که روسیه در کوتاه‌مدت به پای میز مذاکره با عربستان و اوپک برگردد، اما در بلندمدت من فکر می‌کنم که هدف سعودی‌ها این است که شرکت‌های نفت شیل آمریکایی را از میدان به در کنند و باعث شود که آنها ورشکست شوند.

راسموس ادامه داد: شرکت‌های کوچک تولیدکننده نفت شیل آمریکا برخلاف روسیه و عربستان در شرایطی نیستند که بتوانند تولید خود را کاهش دهند.

اندرولیپو، رئیس مؤسسه LLC با تأیید دیدگاه‌های راسموس گفت: به طور قطع شرکت‌های نفت شیل آمریکا آسیب جدی خواهند دید.

وی گفت: ما همین حالا هم شاهد آن هستیم که برخی از این شرکت‌ها در حال اخراج کارمندان و پایین آوردن تعداد سکوهای نفتی خود هستند.

روز دوشنبه هم  همزمان با سقوط حدود 30 درصدی قیمت نفت  در بازار جهانی ناشی از جنگ قیمتی که عربستان به راه انداخت شاهد آن بودیم اکثر 57 شرکت نفتی حاضر در شاخص بورس s&P در بورس آمریکا شاهد سقوط ارزش بودند.

شرایط به قدری بغرنج بود که شرکت‌های بزرگ نفت شیل نظیر او‌آسیس پترولیوم، کالیفرنیا ریسورسز و اسیندنتال، الطلیم شاهد سقوط 40 درصدی ارزش سهام خود بودند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول