اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

راه‌اندازی 4 کارگاه تولید ماسک توسط بسیج سازندگی در کرمان

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از آمادگی کامل سپاه استان برای بازدارندگی و مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و ضدعفونی معابر شهری و روستایی در راستای این امر انجام شده است.

راه‌اندازی 4 کارگاه تولید ماسک توسط بسیج سازندگی در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح کارگاه تولید ماسک بسیجیان در کرمان اظهار داشت: فلسه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک مثلث است و مکتبی، انقلابی و مردمی بودن  سه ضلع این مثلث هستند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه سپاه برای این به وجود آمده که سد بلای مردم، انقلاب و ارزش‌های و ولایت شود، گفت: هر کجا که مردم ما نیاز داشته باشند ما سد بلای آنها می‌شویم و یک زمانی جنگ و جبهه دفاع مقدس، سیل، زلزله و...است و امروز هم این ویروس کرونا است که کشور و دنیا را درگیر کرده است.

وی عنوان کرد: در زمینه مبارزه با کرونا نیاز به یک جهاد داریم شاید این جهاد پیچیده‌تر از جهاد در صحنه نبرد باشد هم ما، مسئولان و مردم باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنیم.

معروفی بیان داشت: ما هفت کار را در سپاه با همکاری مسئولین شروع کرده‌ایم ابتدا قرارگاه شفا همراه با سراسر کشور در کرمان هم راه‌اندازی شد، دوم جانشین قرارگاه زیستی در استان کرمان فعال است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: از کارهای عملی که در زمینه مبارزه با کرونا شروع کرده‌ایم راه‌اندازی این کارگاه‌های تولید ماسک است که چهار واحد کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان در شهر کرمان فعال شده است.

وی گفت: در این کارگاه‌ها ۱۹۰ چرخ خیاطی در خال دوخت این ماسک‌ها هستند که بخشی از این چرخ‌ها مربوط به بسیج سازندگی و بخشی مردم هستند که با هماهنگی اداره صمت و علوم پزشکی و نظارت تخصصی سیستم بهداشت شروع به تولید ماسک کردند.

معروفی تا کید کرد: پیش‌بینی ما این است که روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید کنیم و در اختیار سیستم علوم پزشکی قرار دهیم و نحوه واگذاری بر عهده آنها است.

وی بیان داشت: آمادگی داریم در سراسر استان این کارگاه‌ها را در صورت لزوم فعال کنیم و به کمک سیستم علوم‌پزشکی بیاییم زیرا شیوع این بیماری به سمت همه‌گیر شدن می‌رود و باید در زمینه بازدارندگی آمادگی داشته باشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: یکی از کارهای دیگری که در حال انجام هستیم گندزدایی و ضدعفونی است و در۷۰ روستا و معابر شهری و حاشیه شهر کرمان گندزدایی را شروع کرده‌ایم و این موضوع را یک رزمایش بزرگ به وسیله خود مردم قرار داده‌ایم.

وی بیان داشت: یکی دیگر از کارهایی که ما آن را در سپاه دنبال می‌کنیم بحث مهم آگاهسازی است و اینجا درخواست داریم از صداو سیما و اصحاب رسانه واقعیت را به مردم بیان کنند و از افراد متخصص بیشتری برای توجیه مردم استفاده کنند.

معروفی ابراز داشت: مراقبت و اشراف اطلاعتی از احتکار اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده‌ها را دنبال می‌کنیم زیرا یک عده سودجو به دنبال منافع شخصی خود هستند اکنون جان برخی از مردم ما در خطر است و این افراد مواد ضدعفونی و بهداشتی را احتکار می‌کنند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: ۴۵ سالن ورزشی صالحین، ۱۳ سالن ورزشی بزرگ ۹ دی داریم و آماده هستند در زمان نیاز همه را در اختیار سیستم علوم پزشکی استان برای قرنطینه احتیاط در استان قرار دهیم.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول