اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

بسیج دانشجویی کرمان در خط مقدم مقابله با کرونا/ از راه‌اندازی خط تولید ماسک تا ضدعفونی حاشیه شهر

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: روزانه ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده تولید می‌کنیم که بخشی از تولیدات در اختیار مناطق محروم و کم بضاعت استان قرار می‌گیرد و بخشی دیگر گندزدایی مناطق پرتردد شهر و اماکن عمومی با آن انجام می‌شود.

بسیج دانشجویی کرمان در خط مقدم مقابله با کرونا/ از راه‌اندازی خط تولید ماسک تا ضدعفونی حاشیه شهر

ناصر بهروز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با کرونا در استان کرمان اظهار داشت: قرارگاه کرونا از قبل در استان کرمان راه‌اندازی شده اما این قرارگاه از تاریخ ۱۲ اسفند ماه جاری در بسیج دانشجویی استان کرمان راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان عنوان کرد: بسیج دانشجویی استان کرمان در زمینه مبارزه با کرونا در چند عرصه فعالیت خود را شروع کرده است که یکی از این عرصه‌ها تولید مواد ضدعفونی کننده است و برای تولید این مواد دو آزمایشگاه یکی در شهر بردسیر و دیگری کرمان در اختیار داریم.

وی بیان کرد: روزانه بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ لیتر هر کدام از این دو آزمایشگاه ظرفیت تولید دارند و مجموعا روزانه ۸۰۰ لیتر مواد ضدعفونی کننده با توجه به مواد اولیه که در اختیار داریم تولید می‌شود.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان ابراز داشت: بخشی از تولیدات مواد ضدعفونی کننده در اختیار مناطق محروم و کم بضاعت استان و بخشی دیگر گندزدایی مناطق پرتردد شهر و اماکن عمومی با آن انجام می‌شود.

بهروز تصریح کرد: ۱۰ اکیپ جهادی برای گندزایی، ضدعفونی حاشیه شهر کرمان به ویژه سوپرمارکت‌ها، نانوایی‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس و پارک‌ها تشکیل شده و در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های ما در زمینه مبارزه با کرونا در شهرستان‌ها است، افزود: فعالیت ما در شهرستان‌ها نسبت به کرمان کمتر شکل گرفته و انشاءالله حجم کار در شهرستان‌ها بیشتر خواهد شد و ادامه می‌یابد.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان بیان داشت: یکی از فعالیت‌های ما در این ستاد بحث آموزش و پیشگیری است که به وسیله ارائه و پخش تراکت، بروشور، چهره به چهره، فضای مجازی و رسانه انجام می‌شود.

بهروز با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک در شهر کرمان عنوان کرد: از امروز یک کارگاه تولید ماسک در مجموعه بستر ناحیه بسیج دانشجویی استان راه‌اندازی می‌شود که روزانه ظرفیت تولید ۶ الی ۷ هزار ماسک را دارد و ۳۰ نفر هم در این زمینه مشغول به‌کار می‌شوند.

وی افزود: عمده مشکل ما در زمینه تولید ماسک کمبود مواد اولیه است و اگر بتوانیم مواد اولیه را تهیه کنیم توانایی افزایش بیشتر کارگاه‌های تولید ماسک را داریم و می‌توانیم تولیدات را به ۱۲ هزار ماسک برسانیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان با اشاره به اینکه اردوهای جهادی در ایام نوروز برگزار نمی‌شود، تاکید کرد: تنها گروه‌های جهادی که بیشتر تخصص در حوزه مبارزه با کرونا دارند تشکیل و در اولویت کار و پشتیبانی ما قرار دارند  .

بهروز خاطرنشان کرد: اردوهای جهادی به شکل کارهای عمومی، خدماتی و سایر موضوعات برگزار می‌شود و فعالیت آنها فعلا برگزار نخواهد شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول