اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

همدلی خیران سمیرمی در برابر مهمان ناخوانده

هنر بخشش، یک امتیاز مثبت برای کسانی است که در زند‌گی خود را معطل هر چیزی نمی‌کنند و ‏به ‏حرکت به سمت جلو و پیشرفت می‌اندیشند.‏

همدلی خیران سمیرمی در برابر مهمان ناخوانده

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، امسال سرزمین هزار چشمه سمیرم در قرنطینه بیماری کرونا در به روی مهمانانش بست تا با پویش همگانی در خانه بمانیم و اردیبهشت را در سلامت چشمه سارانش به استقبال سلامت هموطنان بنشیند. این مهمان ناخوانده چینی که عامل انتشار آن سفر بود ‏این روزها اگرچه راه را بر مهمانان و همشهریان بست تا برای حفظ سلامتی شان در خانه بمانند اما در برابر کرونا، معیشت کارگران روزمزد و کارگران فصلی با خطر جدی مواجه است و البته ‏اگر ‏درک شرایط از سوی کارفرمایان در قبال کارگران قراردادی هم نباشد این قشر نیز در برابر دو گزینه ‏کار ‏با کرونا و احتمال بیکار شدن مواجه خواهند بود.

کارگران روزمزد و فصلی در شرایط سخت اقتصادی روزگاری سخت‌تر از کارگران قراردادی را سپری می‌کنند ‏زیرا آن‌ها این روزها هم غم نان دارند و هم غم کار و اجاره خانه و لازم است یک نفر برای آن‌ها کاری بکند.کاهش مشتریان حضوری، تلاش برای کاهش خریدهای غیرضروری در آستانه نوروز و البته عدم حضور ‏در ‏بازار کالاهایی که پیش‌تر در آستانه نوروز داغ می‌شد از جمله این تغییرات است. ‏

در شرایطی که نیازمندان جامعه به کمک و مساعدت‌های بیشتری نیازمند هستند، همدلی پایان‌ناپذیر مردم شهرستان سمیرم  هم این روزها جدی‌تر شده است و تعداد زیادی از مردم نوع‌دوست این شهرستان به یاری همنوعان خود شتافته‌اند.

اما شنیدن اقدامات خیرین برای در کنار مردم بودن، در این روزهای تلخ و سخت که با همت خود لحظات شیرینی را برای مردم این سرزمین به ارمغان می‌آورند تا مرهمی بر زخم‌های هموطنان باشند خالی از لطف نیست چرا که سخاوت و شجاعت خصلت‏‌هاى والایى هستند که خداوند سبحان آن دو را در وجود هر کس که دوستش ‏داشته و او را آزموده باشد مى‏ گذارد.‏

م.ص یکی از خیرین شهرستان سمیرم است که با توجه به بحران پیش آمده و شرایط سخت کسب و کار به علت شیوع ویروس کرونا اجاره خانه خود را از مستأجرش دریافت نکرد و جهت حفظ آبروی وی از شناخته شدن و مصاحبه امتناع ورزید.

همچنین «ناصر ستوده» خیر دیگر شهرستان سمیرم در اقدامی نوع دوستانه اجاره ۳۰ واحد تجاری خود را ‏به کاسبان سمیرمی بخشیده است و نگرانی و ناراحتی کسبه را از وضعیت اقتصادی بازار با بخشیدن یک ماه اجاره واحدها ‏با رضایت الهی و برکت به زندگی معامله کرد تا لبخند و شادی را مهمان دل‌های نگران کند.

هرچند این خیران عزیز به سختی حاضر به مصاحبه شدند اما ذکر نام آن‌ها ضمن قدرانی از نیت خیرخواهانه موجب تشویق دیگر همشهریان در همدردی با مردم در روز های سخت مبارزه با بیماری کرونا است.

دستان پرسخاوت مردان سرزمینم همنوا با دل های پر عطوفتشان یک صدا می‌گویند: من برانگیخته شدم تا بزرگواری‌های اخلاقی را کامل کنم در چنین فصلی که رویش و شکوفایی گل و سبزه را به نظاره نشسته‌ایم، خاطراتمان را مرور کنیم، لحظاتی را که با محبتمان به هم، قلبی نگران و نیازمند آرامش را خوشحال کردیم و چقدر زیبا و شور انگیز است این احسان و بخشیدن،که خدواند الرحم الراحمین این عنایت ویژه را به ما عطا نموده و خود می‌توانست با تقسیم یکسان نعمت‌هایش همه را به یک اندازه بهره‌مند نماید، ولی محبتش بر این قرار گرفت که چون خالق روزی همگان است، روزی و رزق گروهی را در اختیار گروه دیگر قرار دهد تا آنان، با بخشیدن روح خود را متجلی و به کمال ‏برسانند.

انتهای پیام/۶۳۱۱۱/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول