اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تنها مورد مبتلا به کرونا در سمیرم از بیمارستان مرخص شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم گفت: در حال حاضر مهمترین وظیفه ما بحث ضد عفونی ‏امکان عمومی، آموزش و خود‌‌مراقبتی در کنار حفظ ‏آرامش شهروندان می باشد‏. ‏

تنها مورد مبتلا به کرونا در سمیرم از بیمارستان مرخص شد

علی‌اصغر صبوحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سمیرم اظهار داشت: تاکنون فقط یک مورد ابتلا به کرونا در شهرستان سمیرم ثبت  شده که بعد از دوره درمان بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده که حال عمومی بیمار خوب است و در خانه تحت مراقبت و نظارت قرار دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سمیرم افزود: در حال حاضر دو نفر مشکوک به بیماری کرونا در بیمارستان سیدالشهدا سمیرم  تحت مراقبت هستند که هنوز جواب آزمایش آن‌ها به دستمان نرسیده است.

وی بیان‌کرد: خوشبختانه از دیشب تا به حال بستری بیمار مشکوک به کرونا نداشتیم جواب آزمایش بقیه موارد مشکوک نیز منفی بوده و در حال حاضر مهمترین وظیفه ما بحث ضد عفونی امکان عمومی، آموزش و خود مراقبتی در کنار حفظ آرامش شهروندان است.

محمدرضا عسگریان  نیز با اشاره به برگزاری جلسات متعدد جهت پیشگیری از بیماری کرونا خطاب به تمام دستگاه‌های دولتی ‏تأکید‌کرد: تمام توان و نیرویی که در اختیار هر دستگاه وجود دارد باید در خدمت و کمک به پیشگیری بیماری کرونا ‏قرار گیرد و ضدعفونی کردن نقاط پرتردد در سطح شهر هر 24 ساعت تکرار شود. ‏

فرماندار سمیرم همچنین از شهروندان درخواست کرد: تا در خانه بمانند و از تردد های غیر ضروری در مکان‌های عمومی ‏خودداری کنند.

روح‌الله  نصراصفهانی نیز در این باره افزود : افرادی که به هر نحوی در فضای واقعی و مجازی اقدام به شایعه‌سازی در مورد وضعیت موجود کرونا اقدام کنند مورد پیگرد قضایی قرار می‌گیرند و با متخلفانی که در رابطه با بیماری کرونا و شایعه‌سازی باعث تشویش اذهان عمومی شوند قاطعانه برابر قانون برخورد خواهیم کرد.

حسین شفیعی نیز در رابطه با وضعیت بیمارستان سمیرم عنوان کرد: از تاریخ 5 اسفند رسما بخش کرونا را در سمیرم راه اندازی کردیم تا بیماران مشکوک به کرونا بستری شوند و فعلا این بخش 15 تخته است که در آینده اگر تعداد بیشتر شود بخش های دیگری اضافه خواهیم کرد.

رئیس بیمارستان سیدالشهداء شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: تمام اعمال جراحی غیر اورژانسی و درمانگاه تخصصی را تعطیل کردیم و کل بیمارستان فقط مریض اورژانسی ویزیت می شوند در آزمایشگاه، آزمایش های اورژانسی انجام می شوند که هیچ ویزیت سرپایی انجام نمی شود و چینش نیروها به گونه‌ای است که اولویت با بخش کرونا می باشد.

وی تصریح کرد: تجهیزات لازم برای پرسنل، بیمار و همراه بیمار فراهم شده و آی سی یو  با 4 تخت و بخش اورژانس با دو اتاق ایزوله برای کرونا فعلا در نظر گرفتیم با توجه به اینکه ای سی یو، متخصص داخلی، متخصص اطفال و متخصص بیهوشی داریم و به صورت 24 ساعته حضور دارند، تمام مراحل درمان بیماران کرونایی در خود بیمارستان انجام می شود و چیزی برای اعزام نداریم ولی اگر بیماری باشد که نیاز به اعزام داشته باشد با اورژانس 115 تحت شرایط خاص و هماهنگی با ستاد هدایت استان اعزام می شود.

رئیس بیمارستان سیدالشهداء  شهرستان سمیرم اضافه کرد: تا کنون 28 مورد بیمار مشکوک به کرونا بستری شدند که یک مورد مثبت، 25 مورد منفی  و دو مورد  هنوز جوابش نیامده که یک مورد مثبت دو روز پیش با حال عمومی خوب مرخص شد.

 شفیعی از مردم خواست تا مسائل بهداشتی را رعایت کنند چون پیشگیری مهمتر از درمان هست و جهت مشکلات سرپایی و غیر اورژانسی به بیمارستان مراجعه نشود و به مطب‌های خصوصی و درمانگاه های سطح شهر مراجعه گردد وحتی الامکان از منزل خارج نشوند.

به گزارش فارس همزمان با شروع بسیج پیشگیری از بیماری کرونا در سمیرم علاوه بر همکاری ارگان‌ها ، شهرداری و گروه‌های بسیج  در ضدعفونی اماکن عمومی مردم نیز به صورت خودجوش با رعایت مسائل بهداشتی اقدام به ضد عفونی اماکن عمومی کرده‌اند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول