اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

یک گروه فلسطینی دیگر، محاکمه فلسطینیان در عربستان را محکوم کرد

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین اقدام عربستان سعودی در محاکمه شماری از فلسطینیان به اتهام «حمایت از تروریسم» را محکوم کرد.

یک گروه فلسطینی دیگر، محاکمه فلسطینیان در عربستان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن محکوم کردن اقدام عربستان سعودی مبنی بر محاکمه شماری از فلسطینیان به اتهام «حمایت از تروریسم»، آن را تحولی خطرناک در سیاست‌های عربستان در خصوص نزاع با رژیم صهیونیستی برشمرد.

طبق گزارش وبگاه فلسطینی «سما»، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین از عربستان خواست تا کُمدی محاکمه بازداشت‌شدگان فلسطینی را متوقف کرده و سریعا آن‌ها را آزاد کند.

در این بیانیه آمده است: «بیان چنین اتهاماتی به فلسطینیانی که از مقاومت فلسطین حمایت می‌کنند، به معنای پذیرفتن موضع اسرائیل است که مقاومت فلسطین را تروریسم می‌داند و این تحول خطرناکی در سیاست عربستان در قبال نزاع فلسطینی-اسرائیلی و عربی است.»

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین همچنین در بیانیه خود با اشاره به خطران تعقیب فلسطینیان در محل‌های اقامت خود در کشورهای عربی یا هر کشور دیگری به دلیل انتساب به یک گروه سیاسی و زدن برچسب «خیانت و تروریسم و غیره» به این افراد هشدار داد.

در این بیانیه از دولت عربستان سعودی برای توقف کُمدی محاکمه بازداشت‌شدگان فلسطینی و آزادی فوری آن‌ها و اصلاح موضع خود در قبال فلسطینیان و اعرابی که از ملت فلسطین و مبارزه آن برای رهایی از رژیم اشغالگر و تحقق اهداف در دستیابی به آزادی و استقلال، درخواست شده است.

دادگاه کیفری سعودی روز یکشنبه محاکمه شماری از شهروندان اردنی و فلسطینی مقیم عربستان را آغاز کرد. این افراد که از قریب به نه ماه پیش بازداشت شدند از شخصیت‌های آکادمیک، پزشک، مهندس و غیره هستند که عربستان اتهام‌هایی مربوط به دریافت اموال از طریق نامشروع و تاسیس نهادهایی فاقد مجوز به آنها وارد کرده است.

«عبدالماجد الخضری» ساکن نوار غزه تایید کرد که برادرش «محمد» ۸۱ ساله از مقامات ارشد حماس و پسر او «هانی» روز یکشنبه برای نخستین بار از زمان بازداشتشان در آوریل ۲۰۱۹ در دادگاه کیفری عربستان حاضر شدند.

الخضری گفت: «دادگاه دو اتهام وابستگی به یک سازمان تروریستی و جمع اموال به آنها وارد کرده است».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول