اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

گروه فلسطینی در دمشق: مقاومت فلسطین، مکمّل محور مقاومت است

دبیرکل جبهه نبرد خلق فلسطین، ضمن تقدیر از حمایت‌های ایران از فلسطین، تأکید کرد که این حمایت‌ها، فلسطینی‌ها را بر آن داشته تا در برابر معامله قرن آمریکا ساکت ننشینند.

گروه فلسطینی در دمشق: مقاومت فلسطین، مکمّل محور مقاومت است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل «جبهة النضال الشعبی الفلسطینی» بر اهمیت نقش محور مقاومت به رهبری ایران در دفاع از فلسطین و مردم آن تأکید کرد.

خالد عبدالمجید امروز چهارشنبه (۱۴ اسفند) در حاشیه نشست ادبی که به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران در شهر دمشق، پایتخت سوریه به مناسبت چهل و یکمین پیروزی انقلاب اسلامی ایران برگزار شد، در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان گفت: «[محور] مقاومت در همه اشکال خود از مقاومت نظامی، سیاسی و اقتصادی گرفته تا مقاومت فرهنگی حائز اهمیت است».

او گفت که همه توانایی‌های مقاومت باید در راستای حمایت کامل از به‌ثمر نشستن اقدامات محور مقاومت و مقابله با همه توطئه‌هایی باشد که منطقه غرب آسیا را هدف قرار گرفته است.

عبدالمجید به همزمانی چند رویداد طی ماه گذشته اشاره کرد و گفت که شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین موفقیت‌هایی که منطقه در عرصه مقابله با تروریسم به ویژه در شمال سوریه شاهد آن است، مناسبت‌هایی است که فلسطینی‌ها را بر آن داشته تا در همه میادین و عرصه حیّ و حاضر باشند و بر نقش مکمل خود با محور مقاومت تأکید کنند.

این مقام فلسطینی به طرح صلح تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن علیه فلسطینیان نیز اشاره کرد و گفت که موضع مردم فلسطین و همه اقدامات مقاومت فلسطین به شکل قاطع این طرح را محکوم می‌کند و خواستار مقابله با این طرح است.

دبیرکل جبهه مقاومت مردمی فلسطین به حمایت‌های ایران به ویژه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و حزب الله لبنان از مردم فلسطین باعث شده است که مقاومت فلسطین  همانند حزب‌الله لبنان به قدرت بازدارنده برای رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین تبدیل شود.

او به نقش تکمیلی بین نیروهای مقاومت اشاره کرد و گفت که این نقش تنها راه به شکست کشاندن معامله قرن است و مردم فلسطین با همه احزاب و طیف‌های خود با حمایت محور مقاومت با این طرح مقابله به مقابله برخواسته‌اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هشتم بهمن طی نشستی در کاخ سفید به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد.

در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. این طرح تحمیلی آمریکا اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول