اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای مقابله با کرونا ویروس/ برگزاری کلاس‌های مجازی

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان به تشریح اقدامات این دانشگاه برای مقابله با کرونا ویروس پرداخت.

اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای مقابله با کرونا ویروس/ برگزاری کلاس‌های مجازی

پرویز انصاری‌راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص اقدامات دانشگاه فرهنگیان برای مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان اولین دانشگاه پیشرو با دستور ریاست دانشگاه، به تشکیل «ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا» اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت‌گراست که وظیفه تربیت معلمان نسل آینده را برعهده دارد، تصریح کرد: در ساعاتی که دانشجویان در سراهای دانشجویی ساکن هستند به فراگیری، مهارت‌ورزی، تربیت و سلامت جسم و روان می‌پردازند؛ از این رو مسائل فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و بهداشتی برای دانشگاه فرهنگیان بسیار حائز اهمیت است.

انصاری راد ادامه داد: بخشنامه‌های متعددی که از وزارت علوم دریافت کرده‌ایم و همچنین نامه‌ها و اطلاعیه‌های متعددی که در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان تدوین شد، به استان‌ها ارسال شد و دستورالعملی با موضوع اقدامات پیشگیرانه از کرونا تهیه و به استان‌ها ابلاغ شد.

وی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته در روزهای اخیر در اداره کل مشاوره، بهداشت و سلامت، تهیه بروشورهای آموزشی و پوسترهای متعدد با عناوین توصیه‌های بهداشتی، توصیه‌های غذایی و حفظ روحیه و بهداشت روان، نکاتی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا و ... تهیه و در اختیار همکاران و دانشجویان قرار گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: همچنین در معاونت دانشجویی از مدیران استانی خواسته شد تمام فضاهای کالبدی دانشگاه از جمله، سلف سرویس‌ها، سراهای دانشجویی، کلاس‌های درس و .. آماده سازی و ضدعفونی شود که پس از حضور دانشجومعلمان مشکلی ایجاد نشود و از طرفی پرسنل آشپزخانه های پردیس‌ها و مراکز آموزشی حتما کارت سلامت داشته باشند که اگر تاریخ آن به اتمام رسیده، تمدید شود.

انصاری راد با بیان اینکه  مطابق بخشنامه ستاد ملی پیشگیری از کرونا، ساعات کار کارکنان تغییر یافت، تصریح کرد: ستاد پیشگیری از بیماری (کرونا) به صورت آنلاین جلسات خود را با استان‌ها برگزار می‌کند و بخشنامه‌های ارسالی از سوی سازمان مرکزی در استان‌ها در حال اجراست و همچنین تمام جلسات، همایش‌ها و گردهمایی تا اطلاع ثانویی لغو شد و متناسب با هر حوزه، کانال و گروهای مجازی تشکیل شد و اطلاع رسانی‌ها و پیگیرس برنامه‌ها در آنجا دنبال می‌شود.

وی در خصوص چگونگی آموزش دانشجو معلمان در این ایام، اظهار داشت: ستاد پیشگیری از ویروس کرونا تشکیل شده است تا آموزش و تربیت دانشجویان مختل نشود زیرا هدف اصلی دانشگاه این امر است؛ بر این اساس با معاونت آموزشی دانشگاه جلسات متعددی تشکیل شد که برای آموزش دانشجویان چه شرایطی دنبال شود و مقرر شد با همکاری حوزه فناوری و هوشمند سازی دانشگاه، فعالیت‌های آموزشی به صورت مجازی برگزار شود و اساتید دانشگاه محتوا و برنامه‌های آموزشی خود را در سامانه گلستان بارگذاری کنند.

انصاری راد افزود: بازگشایی کلاس درس و برگشتن به شرایط عادی منوط به دستور ستاد ملی پیشگیری از کرونا است و بر آن اساس اقدام می‌کنیم.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول