اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

ابلاغ دستورالعمل مقابله با کرونا برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: دستورالعمل ویژه وزارت آموزش و پرورش با موضوع مقابله با کرونا برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، ابلاغ شد.

ابلاغ دستورالعمل مقابله با کرونا برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با موضوع «مدرسه تلویزیونی» با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا باید از اجتماعات پرخطر پرهیز کنیم که اجتماع دانش‌آموزان در مدرسه از آن جمله است، اظهار کرد: دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به 7 گروه تقسیم می‌شوند و به دیل اینکه سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند بیشتر در معرض خطر هستند.

وی با بیان اینکه مدرسه را از حیث فیزیکی تعطیل کردیم اما آموزش ادامه دارد و تلاش می‌کنیم از این تهدید و بلای بیماری یک فرصت بسازیم، ادامه داد: مدیران مدارس و ما در ستاد از این فرصت استفاده می‌کنیم تا در بستر آموزش‌های نوین، آموزش را به شکل جذاب و پررونقی به مدارس ببریم و خانواده ها را در تعلیم و تربیت مشارکت دهیم.

حسینی با بیان اینکه در دو قلمرو اقدامات ویژه‌ای در حال انجام است، گفت: قلمروی اول این است که چه کنیم خانواده‌ها به این ویروس مبتلا نشوند؛ در این راستا اقدامات پیشگیرانه بهداشتی را مدنظر قرار داده و دستورالعمل جامعی را به استان‌ها ارسال کرده‌ایم؛ در واقع دستورالعمل ویژه وزارتخانه برای مقابله با کرونا، برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه مناسب‌سازی شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: قلمروی دوم، تشکیل سه کارگروه آموزش، بهداشت و سلامت و استفاده از فناوری‌های نوین است؛ 2 گروه از دانش آموزان را داریم که شامل دانش‌آموزانی است که هوشبهر عادی دارند و آنها که ناتوان ذهنی هستند؛ آنها که هوشبهر عادی دارند در قالب طرح تلفیقی و در مدارس عادی درس می‌خوانند و از برنامه‌های سیما استفاده می‌کنند.

وی در پاسخ به اینکه «آیا برای نابینایان و ناشنوایان برنامه‌ای دارید یا خیر؟»، گفت: از امروز زبان اشاره برای ناشنوایان در برنامه‌های پخش تلویزیونی استفاده می‌شود و برای نابینایان هم کتاب های صوتی و بسته‌های آموزشی تولید شده که در اختیار آنها قرار دارد؛ کتاب صوتی در طول سال ارسال شده و اکنون 13 نرم افزار و لوح آموزشی را نیز برای مدارس ارسال کرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول