اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

الگوی ما جوانان جبهه‌ها هستند/ با بهبودی هر کرونایی جانی تازه می‌گیریم

پرستار گنبدی با اشاره به اینکه کادر درمانی و پرستاری امروز برای جنگ با کرونا از جوانان جبهه‌های دفاع مقدس الگو می‌گیرند، گفت: با بهبودی هر بیمار کرونایی جانی تازه می‌گیریم.

الگوی ما جوانان جبهه‌ها هستند/ با بهبودی هر کرونایی جانی تازه می‌گیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، در روزهایی که کشور عزیزمان با چالش بزرگی به نام بیماری کرونا رو به رو شده است بدون تردید این کادر درمانی و بهداشتی هستند که در قالب پزشک و پرستار در خط مقدم مبارزه با این بیماری جان خود را کف دست گرفته و به کمک مردم شریف ایران اسلامی شتافته‌اند.

بدون تردید امروز تلاش و مجاهدت بی‌نظیر پزشکان و پرستاران و به طور کلی کادر بهداشتی و درمانی بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در مسیر مبارزه با بیماری کرونا کمتر از مجاهدت‌های جوانان عزیز این سرزمین در برابر تهاجم دشمنان نیست و ملت شریف ایران نیز به طور قطع قدردان این رشادت‌ها و همت‌های عالی خواهند بود.

در همین راستا با «محمد باقریان» یکی از پرستاران بیمارستان پیامبر اعظم (ص) که به صورت مستقیم پذیرای بیماران کرونایی شرق استان گلستان است گفت‌و‌گویی صورت داده‌ایم که در ادامه مشروح آن را مشاهده می‌کنید:

* لبخند بیماران بهبود یافته توشه آخرت ماست

فارس: خودتان را معرفی کنید؟

باقریان: محمد باقریان هستم متولد سال 1373، متاهل و فارغ‌التحصیل پرستاری که در حال حاضر در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) به عنوان پرستار مشغول به انجام وظیفه هستم.

فارس: هدفتان از پرستار شدن چه بود؟ چه شد که پرستار شدید؟

باقریان: در وهله نخست علاقه‌مندی بنده به حوزه پزشکی و پیراپزشکی و خدمت به مردم در قالب کادر درمانی بود که باعث شد وارد این رشته شوم. در وهله بعدی دوست داشتم در شغلی فعالیت کنم که در کنار نگاه دنیوی برای آخرت خود نیز اندوخته‌ای داشته باشم و فکر می‌کنم لبخند بیماران و همراهان آنها در طی سال‌های خدمت می‌تواند توشه خوبی برای آخرتم باشم.

* با همت ملی به سرعت کرونا را شکست می‌دهیم

فارس: شرایط فعلی کشور را در حوزه بیماری کرونا چطور می‌بینید؟

باقریان: در مقیاس وسیع و کشوری آن را باید از مسوولان ذی‌ربط پرس و جو کرد اما آنچه کاملا مشخص است این که در صورت رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی از سوی مردم و اجرای درست سیاست‌های تصمیم‌گیری شده از سوی مسوولان کشور می‌توانیم به سرعت این بیماری را کنترل کنیم و به نظر من با یک همت ملی و انسجام لازم به سرعت از این برهه حساس نیز عبور خواهیم کرد و شادمانی و نشاط بار دیگر سهم مردم عزیز ما خواهد شد.

فارس: آیا از حضور برای خدمت به بیماران کرونایی راضی هستید؟

باقریان: باور کنید نه برای اینکه الان با شما مصاحبه می‌کنم بلکه از صمیم قلب می‌گویم که 100 در 100 راضی‌ام و حتی بارها خدا را شکر کرده‌ام که توانستم در یک چالش و بحران ملی به مردم کشور خدمت کنم و باری را از روی دوش آنها به سهم خودم بردارم.

* از حضور در وسط میدان مبارزه با کرونا احساس افتخار می‌کنم

فارس: حس‌تان از خدمت به این بیماران چیست؟

باقریان: همیشه دوست داشتم همچون جوانان هم نسل پدرم که همچون او در جبهه‌ها در مقابل توپ و تانک به جنگ با دشمنان می‌رفتم روزی در یک عرصه ملی در خدمت به نظام و مردمم باشم و امروز فارغ از همه نگاه‌های سیاسی و حواشی مرتبط با آن از این که به عنوان یک جوان در وسط میدان مبارزه و جنگ با بیماری کرونا هستم احساس افتخار و عزت می‌کنم و امیدوارم دعای خیر مردم عزیز بدرقه راهمان باشد.

فارس: چه چیزی به شما برای تداوم خدمت در این شرایط خاص انگیزه می‌دهد؟

باقریان: بدون شک بهبودی و ترخیص بیماران و لبخند رضایت خانواده این عزیزان بیشترین انگیزه و امید را برای تداوم خدمت در این مسیر به بنده و همکاران عزیزم می‌دهد.

فارس: آیا شاهد بهبودی افرادی بعد از ابتلا به این بیماری بوده‌اید؟

باقریان: بله، بخش عمده‌ای از بیمارانی که در روزهای گذشته به بیمارستان ما مراجعه کرده‌اند بعد از چند از روز بستری و فعالیت‌های درمانی صورت گرفته توسط کادر پزشکی و پرستاری بهبود پیدا کرده و مرخص شده‌اند تا ادامه دوره درمان را به راحتی در منزل بگذرانند.

* خانواده‌ام برای کمک به بیماران کرونایی تشویقم می‌کنند

فارس: خاطره تلخ یا شیرینی از روزهای اخیر دارید؟

باقریان: بله قطعا هم خاطره تلخ وجود داشته و هم خاطره شیرین، زیرا وقتی بیماری را می‌بنیم که ناامید شده و یا در برابر بیماری سر تعظیم فرود آورده و یا به دلیل ناراحتی خانواده به ویژه فرزندانش نگران است لحظات سختی برای ما رقم می‌خورد اما وقتی بیماری پس از رسیدگی و طی دوره درمان بهبود پیدا کرده و خودش و خانواده وی با شادی و نشاط از ما تشکر می‌کنند لحظات بسیار شیرینی را تجربه می‌کنیم و انصافا خستگی از تنمان در رفته و جانی تازه می‌گیریم.

فارس: همسر و خانواده‌تان درباره حضور شما چه می‌گویند و واکنش آنها در این روزها چیست؟

باقریان: طبیعی است با توجه به مبتلا شدن تعدادی از همکاران پزشک و پرستار ما در سطح کشور، استان و حتی شهرستان نگران وضعیت من هستند اما در کنار همه استرس‌ها و نگرانی‌ها انصافا همیشه مشوق بنده بوده و همواره بر دریغ نکردن از هیچ تلاشی برای کمک به مردم تاکید کرده‌اند.

انتهای پیام/83014/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول