اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کرونا مساوی با مرگ نیست!

مدیر داخلی بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه مدیریت استرس و رفتار عاقلانه با بیماری را در دستور کار قرار دهیم، گفت: مدیریت استرس در دست ماست که همه‌گیری این بیماری بالاست ولی کُشندگی آن نسبت به سایر بیماری کمتر است و ابتلا به کرونا مساوی با مرگ نیست.

کرونا مساوی با مرگ نیست!

خبرگزاری فارس مازندران| ویروس کرونا از دهه‌های قبل میلادی شناخته شد و در حال حاضر با نام «کوید ۱۹» فعال است، گفت: ویروس کرونا به نام «کوید-۱۹»(COVID-۱۹) دارای علایم مشابه آنفلونزا و سرما‌خوردگی است که شامل تب، کوفتگی، سردرد، سرفه خشک، تنگی نفس و تهوع یا استفراغ است که در بین بیماران در سنین مختلف متفاوت است.

*۳ درصد خطر مرگ برای افراد مبتلا به کرونا

دکتر بهرام عادلانی رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه کمتر از ۳ درصد افراد مبتلا به «کرونا» دارای امکان خطر مرگ و میر هستند، افزود: افراد دارای بیماری زمینه‌ای، ضعف سیستم دفاعی و افراد مسن در معرض مرگ و میر هستند و نسبت به سایر بیماری‌های گروه«کرونا» مانند سارس، آنفلونزای حاد پرندگان و مرس، مرگ و میر کمتری نسبت به مبتلایان دارد ولی چندین برابر بیماری‌های دیگر مسری است و پیشگیری مهمترین پیشنهاد برای مقابله با آن است.

 

*کمک یا آسیب‌زایی فضای مجازی

وی به جهانی‌شدن ویروس کوید-۱۹ اشاره و خاطر نشان کرد: فضای رسانه‌ای و مجازی اگر اطلاعات و مطالب خود را از منابع موثق و تخصصی دریافت و منتشر کند، کمک بزرگی برای سلامت عمومی است ولی اگر اطلاعات ناقص و از از منابع غیر‌موثق بیان شود، آسیب‌زا است و در حال حاضر بیشتر از وخامت موجود، نگرانی ایجاد شد.

 

*کنترل ویروس «کوید-۱۹» در شهر ۱۱ میلیون نفری «ووهان» چین

عادلانی خواستار تعطیلی تجمع‌های مختلف شد و با بیان اینکه ویروس «کوید-۱۹» جدید و اطلاعات از آن هم کم است و ویروس‌ها، تغییر‌شکل و ماهیت می‌دهند و ویروس «کوید-۱۹» شکل تغییر ماهیت‌داده‌شده قبلی است و از انسان به انسان سرایت می‌کند و سرایت سریع انسان به انسان خطرناک است، اظهار کرد: مرکز این ویروس در شهر ۱۱ میلیون نفری «ووهان» چین بود که در آنجا کنترل شد و راه پیشگیری آن مشخص است و راه انتقال آن هم ذرات بینی یا آب‌دهان فرد مبتلا در فضا است و تاکنون اینگونه بود که اگر ذرات منتشر نشود، ابتلا هم ایجاد نمی‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه برای فرد مبتلا و افرادی که با آن فرد مرتبط هستند، ماسک ضرورت دارد و برای افراد عادی ضرورت استفاده از ماسک وجود ندارد ولی اگر به صورت کارشناسی‌شده استفاده شود، مناسب است، اظهار کرد: قطرات موجود در سطوح و تماس، موجب انتقال است و ماندگاری ویروس در سطوح تا ۹ روز است و باید سطوح مرتب تمیز و دست‌ها مرتب شستشو شود.

 

* تقدیر از مردم برای اجرای درخواست‌های بهداشتی مقابله با «کوید-۱۹»

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با سطح‌بندی بیماری «کوید-۱۹» به خفیف، متوسط و شدید، افزود: بیماران در حد خفیف خود را در خانه قرنطینه کنند و فاصله را با خانواده رعایت کند و با پیشرفت علایم و تنگی تنفس و سرفه به پزشک مراجعه کند که سرپایی مداوا می‌شوند و در موقعیت شدید نیاز به کمک تخصصی دارند.

وی از بسیج بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه برای ارایه خدمات به بیماران «کوید-۱۹» خبر داد و با بیان اینکه از مردم در رسانه‌ها تقاضا کردیم که اگر نیاز به خدمات درمانی فوری ندارند به دلیل شیوع احتمالی ویروس و نیز محدودیت برای کادر درمانی از مراجعه به بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه خودداری کنند که شاهد اجرای آن توسط مردم فهیم سوادکوه بودیم که لازم است از آنها تشکر کنم ولی ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهدای زیراب با اولویت مقابله با کرونا انجام می‌شود و در سایر بخش‌ها هم به ارائه خدمات می‌پردازیم.

 

*آغاز درمان با مشاهده علایم اولیه

عادلانی با اشاره به اینکه موارد اورژانسی را پذیرا هستیم و مریض غیر‌کرونا از مسیر دیگر هدایت می‌شوند و با توجه به اینکه انتظار داریم ظهور بیماری بیشتر شود که ظرفیت بیمارستان را بالا نگه داشتیم، افزود: خوشبختانه مردم سوادکوه دارای فرهنگ بالایی هستند و خلوتی بیمارستان به دلیل اجرایی ممنوعیت ملاقات با بیماران و همکاری با کادر درمانی برای مقابله با ویروس «کرونا» است و پیشنهاد آن است که از تجمع خودداری شود و فاصله در جمع هم حفظ شود.

 

*مرگ و میر ناشی از کرونا در سوادکوه نداشتیم

رئیس بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه ما با مشاهده علایم اولیه، درمان خود را شروع می‌کنیم و منتظر پاسخ کشت نمی‌شویم و تا این لحظه از زمان شروع «کوید-۱۹» ما در سوادکوه، مرگ و میر نداشتیم و اعزامی ما به بیمارستان محوری رازی قائم‌شهر هم مرگ و میر نداشت، گفت: در همه شهرستان اولویت ستاد کرونا برای پیشگیری، آموزش و قرنطینه خانگی است و در‌خانه‌ماندن بهترین پیشگیری است و عده‌ای در بیمارستان شهدای زیراب بستری و با حال خوب ترخیص شدند و عده‌ای که حضور دارند، حال عمومی مناسبی دارند و اگر شرایط لازم را دارا باشند، به بیمارستان محوری مبارزه با کرونا در بیمارستان رازی قائم‌شهر اعزام می‌کنیم.

 

*لزوم مدیریت استرس و رفتار عاقلانه با بیماری«کوید-۱۹»

سید‌نوربخش هاشمی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به اینکه تا ۳ هفته قبل ویروس کرونا به نام «کوید-۱۹»(COVID-۱۹) دارای ۳ مشخصه تب بالا، تنگی نفس واضح و سرفه بود، گفت: در حال حاضر درصد اکسیژن خون افراد مشکوک اندازه‌گیری می‌شود و اگر از درصد اعلام‌شده کمتر و با علایم دیگر همراه باشد، تحت نظر قرار می‌گیرند و با نظر پزشکان متخصص بستری و یا درمان سرپایی می‌شوند و یا دستورات لازم برای درمان خانگی به آنان اعلام می‌شود.

 

مدیر داخلی بیمارستان شهدای زیراب سوادکوه با بیان اینکه مدیریت استرس و رفتار عاقلانه با بیماری را در دستور کار قرار دهیم، افزود: مدیریت استرس در دست ماست که همه‌گیری این بیماری بالاست ولی کُشندگی آن نسبت به سایر بیماری کمتر است و ابتلا به کرونا مساوی با مرگ نیست.

هاشمی، گفت: بر اساس آمار بهداشت جهانی بیماران «کوید-۱۹» تا هشتاد درصد علامت‌دار نیستند و پیشگیری و اجرای دستورات بهداشتی در اولویت باشد.

انتهای پیام/۸۶۰۱۵/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول