اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از بسیج همگانی برای شکست کرونا تا به راه افتادن پویش‌های حمایت از پزشکان

ارگان‌ها و نهادها با همکاری هم از ضدعفونی شهرها و بقاع متبرکه گرفته تا راه‌اندازی پویش‌هایی برای حمایت از پزشکان و پرستاران و کادر درمان با قدرت به جنگ با ویروس کرونا رفته اند.

از بسیج همگانی برای شکست کرونا تا به راه افتادن پویش‌های حمایت از پزشکان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، کرونا ، بیماری نامش این روزها در بین مردم بسیار شنیده می‌شود و همه جا سخن از این بیماری است، کووید 19 ویروسی که از کشور چین آغاز و در حال حاضر کل دنیا و همچنین کشور ما را نیز درگیر خود کرده است.

این ویروس حدود ده روز پیش به طور جدی در ایران با فوت دو نفر از هموطنانمان در قم شیوع پیدا کرد، اما در حال حاضر تقریبا همه استان‌های کشور از جمله مازندران درگیر این بیماری هستند، برخی بر اثر این بیماری فوت کرده اند تعداد زیادی هم بهبود پیدا کرده اند، اما سرعت انتشار آن بسیار زیاد بوده تا جاییکه مدارس، دانشگاه‌ها، برنامه‌های فرهنگی، سینماها، کنسرت‌ها، عروسی‌ها و مراسم‌هایی که در آن تجمع افراد باشد را به تعطیلی کشانده است.

در استان مازندران نیز مدارس و دانشگاه‌ها فعلا تعطیل اعلام شده اند و محدودیت‌هایی هم در اماکن عمومی، زیارتی و بازارهای هفتگی و ... ایجاد شده است تا از گستردگی و شیوع کووید 19 جلوگیری به عمل آید.

اقدامات مهمی از سوی همه دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی برای جلوگیری از مبتلا شدن هم استان هایمان به بیماری کرونا انجام شده است.

*ضدعفونی کردن معابر و اماکن شهرستان‌های مازندران

حدود یک هفته از ابتلای اولین فرد از استان مازندران به این بیماری می‌گذرد و همکاری و هماهنگی ها برای رعایت مسائل بهداشتی ادامه دارد، شاید بتوان به مهمترین مسئله در این ارتباط به ضدعفونی کردن شهرها توسط شهرداری‌ها پرداخت که در مرکز مازندران این کار در دو نوبت انجام می‌شود.

در واقع تمام امکانات و ظرفیت‌های مجموعه مدیریت شهری شهرداری ساری برای استفاده در جهت جلوگیری از شیوع و انتشار ویروس کرونا در سطح شهر استفاده و در این راستا ضدعفونی و سم‌پاشی سطح شهر بصورت روزانه می‌شود.

 از شهرهای دیگر استان هم خبر رسیده که ضدعفونی کردن وسائل نقلیه عمومی روزانه در حال انجام است، ضد عفونی کردن کلیه اماکن و وسائل نقلیه عمومی، وسایل بازی و صندلی بوستان‌ها، جایگاه‌های پمپ بنزین در شهرستان‌های مازندران از غرب تا شرق آن به صورت روزانه انجام می‌شود

 

دومین مرحله ضد عفونی کردن معابر و اماکن عمومی شهر ساری ساعت 3 صبح امروز یکشنبه آغاز شد، در این طرح آتش نشانان در دو نوبت ساعت 3 صبح و ساعت 3 عصر اقدام به ضدعفونی کردن شهر پرداختند.

 از شهرهای دیگر استان هم این خبر به گوش می‌رسد که ضدعفونی کردن وسائل نقلیه عمومی روزانه در حال انجام است، ضد عفونی کردن کلیه اماکن و وسائل نقلیه عمومی، وسایل بازی و صندلی بوستان‌ها، جایگاه‌های پمپ بنزین در شهرستان‌های مازندران از غرب تا شرق آن به صورت روزانه انجام می‌شود.

*ضدعفونی کردن محوطه و ضریح بقاع متبرکه استان مازندران به صورت روزانه

با شیوع ویروس کرونا در مازندران فعالیت‌ها در بقاع متبرکه استان با محدودیت‌هایی روبه‌رو شده است، با توجه به توصیه‌های بهداشتی از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا در مازندران توزیع غذاهای نذری در بقاع متبرکه استان ممنوع اعلام شد و طی جدیدترین تصمیم‌ها در کمیته پدافند غیرعامل اداره‌کل اوقاف استان، برگزاری هرگونه مراسم و تجمعات در آستان مقدس امامزادگان نیز مازندران ممنوع اعلام شده است.

 

در همین راستا محوطه و ضریح آستان مقدس امامزادگان مازندران نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا روزانه ضدعفونی می‌شود، ضریح امامزاده عباس ساری در مرکز مازندران نیز توسط خادمین این امامزاده ضدعفونی می‌شود.

*تولید ماسک توسط خادمین بقعه متبرکه و توزیع رایگان بین زائرین

اقدام جالب توجه تولید ماسک توسط خادمین بقعه متبرکه آقابسمل و توزیع رایگان بین

 پس از مشاهده کمبود ماسک در رامسر به همت خادمین آستان مقدس آقاپلاسید و آقابسمل روزانه 100 الی 200 ماسک به‌صورت دستی با پارچه‌های نانو تولید و بین زائرین و شهروندان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود

زائرین در رامسر نیز از خبرهای خوب در مازندران به شمار می رود.

سیدرضا شفائی مدیر اجرایی آستان مقدس آقاپلاسید و آقابسمل رامسر در این ارتباط می‌گوید: پس از مشاهده کمبود بودن ماسک در سطح شهرستان رامسر در راستای طرح افق و به همت خادمین آستان مقدس آقاپلاسید و آقابسمل روزانه 100 الی 200 ماسک به‌صورت دستی با پارچه‌های نانو تولید و بین زائرین و شهروندان به‌صورت رایگان توزیع می‌شود.

 

*راه‌اندازی پویش‌های شکست کرونا و حمایت از پزشکان و پرستاران

بر اساس این گزارش پویش‌هایی هم برای حفظ آرامش روانی جامعه و حمایت از پزشکان، پرستاران و کادر درمان بیمارستان‌ها به راه افتاده است.

صاحب نجفی مسؤول روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان مازندران از تشکیل پویش #کرونا_را_شکست_میدهیم توسط خادمین آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و گفت: برای گذر و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ضمن رعایت نکات بهداشتی، حفظ آرامش روانی جامعه و دوری از اضطراب و استرس ضروری است که در همین راستا پویش #کرونا_را_شکست_میدهیم توسط خادمین بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود.

وی افزود: کاربران فضای مجازی می‌توانند با اشتراک‌گذاری پست‌های مثبت و امیدوارکننده با هشتگ #کرونا_را_شکست_میدهیم در شبکه‌های اجتماعی و صفحات شخصی‌شان به این پویش بپیوندند.

*ساری و ساروی‌ها قدردان شما هستند

 به پاس تلاش‌ها و زحمات دلسوزانه و بی‌دریغ جامعه پزشکی، کادر درمانی و پرستاران، مدیریت ارتباطات شهرداری ساری پویش قدردانی از این عزیزان را آغاز کرده است.

استاندار مازندران نیز روز گذشته در ستاد استانی مبارزه با شیوع کرونا ویروس با اشاره به این که همه دستگاه ها باید با تعهد نسبت به مقابله با کرونا ویروس اهتمام کنند، از مجاهدت شبانه روزی پزشکان و پرستاران و کادردرمانی در خط مقدم این مبارزه قدردانی کرد.

۴۶ بیمار کرونایی در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل از ابتلای ۴۶ نفر در مازندران به بیماری کرونا تاکنون خبر داد.

سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: ۴۶ مورد مثبت مبتلا به کرونا و ۱۳۰ بیمار مشکوک به این ویروس در بابل بستری هستند.

وی افزود: تعداد افراد مشکوک به ابتلا به کرونا نیز در استان ۳۵۰ نفر است که ۱۳۰ نفر در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل و بقیه در مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران (ساری) بستری هستند.

انتهای پیام/۸۶۰۴۱/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول