اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

کرونا؛ مهمان ناخوانده و دردسرساز/ از تاکید بر پرهیز از شمال‌گردی تا رکوردشکنی در مصرف آب

یک هفته از شیوع ویروس کرونا در مازندران گذشت و وارد دومین هفته این بیماری در این استان شدیم مهم‌ترین موضوعی که درحال حاضر برجسته است تلاش همه مردم برای رعایت مسائل بهداشتی و توجه به اصل پیشگیری است.

کرونا؛ مهمان ناخوانده و دردسرساز/ از تاکید بر پرهیز از شمال‌گردی تا رکوردشکنی در مصرف آب

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، یک هفته از شیوع ویروس کرونا در مازندران گذشت و وارد دومین هفته این بیماری در این استان شدیم که در بسته خبری امروز همچنان مهم‌ترین موضوعی که درحال حاضر برجسته است تلاش همه مردم برای رعایت مسائل بهداشتی و توجه به اصل پیشگیری است.

البته همانند سایر شاهد بداخلاقی‌هایی در این زمینه از جمله افزایش قیمت ماسک و ژل ضدعفونی و همچنین نایاب شدن آن در بازار بودیم که بلافاصله مسؤولان وارد عمل شدند و توانستند این مشکلات را تا حدودی برطرف کنند اما هنوز نگرانی در این زمینه وجود دارد.

 

*۱۲ مورد ابتلای جدید کرونا در مازندران

براساس گفته رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت تاکنون ۲۰۵ نفر مورد ابتلای جدید داشتیم که مازندران ۱۲ مورد بوده است.

همچنین تعداد افراد مشکوک بیشتر از تعداد مبتلایان واقعی است و شاید از تعداد افراد مشکوک تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به کرونا مبتلا شده باشند.

مدرسه‌ها، دانشگاه‌ها و اماکن فرهنگی و آموزشی و همچنین برنامه‌های فرهنگی از هفته گذشته تعطیل است و براساس اطلاعیه آموزش و پرورش تا روز دوشنبه تعطیل اعلام شده است.

 

*توقف فعالیت تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن 

باتوجه به شرایط خاص استان مازندران و گردشگرپذیر بودن این استان سبز مهمانان همانند سایر تعطیلات روانه شمال شدند که در راستای پیشگیری علاوه بر استقرار اکیپ تب سنجی در مبادی ورودی استان با شیوع ویروس کرونا، گردشگری مازندران توقف کوتاه مدت فعالیت تأسیسات گردشگری و نظارت بر آن در سطح مازندران خبر داد.

همچنین به مسافران توصیه شده از سفر به شمال پرهیز کنند و درصورت ضرورت حتما در ویلاها بمانند تا شاهد مشکلات متعدد دیگر نباشیم.

 

*برگزار کنندگان مراسم در تالارها انصراف دهند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز با اشاره به تعطیلی قلیان‌سراها، افزود: نمی‌توان قهوه‌خانه‌ها و رستوران‌ها را تعطیل کرد؛ چراکه با کسب و کار مردم در ارتباط است ولی مقرر شد دست‌فروشان با فاصله باشند و در یک خیابان جمع نشوند.

حسین قوانلو با اعلام تعطیلی بازارهای هفتگی در مازندران، تصریح کرد:براساس آخرین تصمیم‌گیری قرار شد تالارها ثبت‌نام جدید نداشته باشند و همچنین افرادی که ثبت‌نام کرده بودند نیز توجیه شوند تا از برگزاری مراسم انصراف دهند، یکی از دلایلی که برخی مردم حاضر نشدند مراسم خود را لغو کنند اعلام شده که وجوهی که پرداخت کردند بازگردانده نمی‌شود که با توجه به اینکه اعلام شده تمام وجوه بازگردانده شود عامل خواهد شد بقیه افراد انصراف دهند.

 

*جایگزینی رنگ نیکوکاری به جای زنگ نیکوکاری در مازندران

اما مردم ما همواره در بحران‌ها نشان دادند هیچ گاه مهربانی را فراموش نخواهند کرد که در این زمینه معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مازندران گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا رنگ نیکوکاری در منازل جایگزین زنگ نیکوکاری می‌شود.

*کمک داوطلبانه کمیته خادم‌الشهدا برای مقابله با کرونا

از موضوعات دیگر، مسؤول کمیته خادم‌الشهدا مازندران اعلام کرد: کمیته خادم الشهدا مازندران این آمادگی را دارد برای کمک داوطلبانه به مردم در حوزه‌های مختلف مقابله با ویروس کرونا انجام وظیفه کند.

 

*رکوردشکنی مصرف آب زمستانی در مازندران

باتوجه به تاکید مسؤولان بر رعایت مسائل بهداشتی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها مصرف آب در زمستان رکوردشکنی کرد، به طوری‌که مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران گفت: مصرف آب در تمامی شهرهای مازندران افزایش یافت که لازم است همه مردم اصل مدیریت مصرف را فراموش نکنند.

 

*راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا دغدغه این روزها در مازندران

در چنین شرایطی که تاکید بر اصل پیشگیری است معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مشکل دیگر در زمینه این بیماری را بازگو کرد که با وجود زیرساخت آزمایشگاه تست کرونا در مازندران، اما کیت‌های آزمایشگاهی هنوز در اختیار متولیان درمان قرار نگرفته است.

حامد روحانی زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در ارتباط با راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در مازندران، اظهار کرد: دستگاه برای راه‌اندازی این آزمایشگاه در استان وجود دارد.

 

*آغاز خط تولید محصولات ضدعفونی کننده در بابل برای مقابله با کرونا

باتوجه به اینکه مشکل کمبود ژل شست‌وشو نگرانی‌هایی به دنبال داشت به همین دلیل مسؤولان امر بیکار ننشستند و به فکر تولید افتادند که در این زمینه محسن رضازاده معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ساری اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هاى به عمل آمده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکى بابل، خط تولید مایع ضدعفونی کننده دست و سطوح آغاز شد.

وی افزود: در یکی از کارخانه‌های تولید کننده شوینده بابل شروع شده و از روز شنبه توزیع آن در داروخانه های شهر بابل آغاز می‌شود.

 

*آماده‌باش کامل واحدهای عملیاتی هلال احمر استان برای مقابله با گسترش احتمالی کرونا در مازندران

مجتبی اکبری مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر به عنوان دستگاه اجرایی معین دانشگاه علوم پزشکی، با تمام توان و ظرفیت عملیاتی در این عرصه حضور دارد.

وی با توجه به هشدار وزارت بهداشت برای هفته جاری خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم از سوی جمعیت هلال احمراستان با توجه به زیرساخت‌های موجود برای کمک به متاثران احتمالی در صورت افزایش شمار مبتلایان اتخاذ شد و همه معاونتها و واحدهای عملیاتی هلال احمر استان در آماده باش کامل قرار دارند.

وی افزود: هم اکنون ده‌ها تیم از نجاتگران هلال احمر در مبادی ورودی استان مشغول اجرای طرح تب سنجی از مسافرین ورودی هستند که این عملیات با هماهنگی و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان در حال انجام است.

 

*کشف ۱۴ هزار ماسک بهداشتی احتکاری در مازندران

همواره سوءاستفاده گرانی هستند که در صورت مشاهده و بروز مشکل و بحران تلاش می‌کنند که این وضعیت را به نفع خود تغییر دهند که در این زمینه گشت‌های پلیس انتظامی مسعود تقدیسی لاریجانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای مقابله با قاچاق و احتکار کالاهای سلامت محور با توجه به شیوع بیماری کروناویروس در سطح استان و افزایش استفاده از لوازم پیشگیری از بیماری در بین شهروندان و وقوع احتکار و قاچاق این کالاها از سوی افراد سود جو، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان و شهرستان های تابعه قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی در شهرستان "نوشهر" با شناسایی و توقیف یک دستگاه خودرو در بازرسی از آن موفق شدند، 3 هزار ماسک بهداشتی را کشف و راننده خودرو را به دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، خاطرنشان کرد: در همین خصوص در بازرسی از ۴ واحد صنفی داروخانه و ۲ فروشگاه عرضه محصولات بهداشتی در شهرستان‌های" نوشهر، ساری، بابل، قائم شهر"موفق به کشف ۱۱ هزار و ۶۸۰ ماسک بهداشتی احتکار شده در این واحدها شدند.

تقدیسی بیان کرد: همچنین از این واحد های صنفی ۲۳۶ عدد ژل ضدعفونی کننده به همراه ۳۵۰ شیشه الکل صنعتی کشف شد و ۷ متهم به احتکار و قاچاق کالا شناسایی و دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مکشوفه به دانشگاه علوم پزشکی استان تحویل شد، افزود: واحدهای صنفی متخلف نیز از سوی مرجع قضائی و ذیربط پلمب شدند.

 

*کرونا بازارهای هفتگی مرکز مازندران را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد

عباس رجبی شهردار مرکز مازندران، اظهار کرد: باتوجه به توصیه‌های بهداشتی به‌منظور حفظ سلامت شهروندان، 15 بازار هفتگی سطح ساری موقتا و تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

وی افزود: همه روزه جمعیت زیادی از شهروندان برای خرید مایحتاج روزانه به این بازارها مراجعه می‌کنند، تعطیلی بازارهای هفتگی می‌توانند اقدام موثری در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری باشد.

اما در کنار این اتفاقات تقاضا برای اهدای خون و اطمینان از سلامت محیط خون‌گیری از سوی مدیرکل انتقال خون مازندران تاکید شده است.

به گزارش فارس، در کنار رعایت همه مسائل اصل مهم پیشگیری و حفظ آرامش و توجه به توصیه‌های بهداشتی است که درصورت توجه به مسائل بهداشتی از این مشکل جهانی به سلامت گذر خواهیم کرد.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول