اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری در البرز

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز از راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری در البرز خبر داد و گفت: این خدمات مقرر بود از اواسط سال بعد اجرا شود که با شیوع کرونا ویروس پیش از موعد اجرایی شد.

راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری در البرز

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، حسین اعظمی، دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز ظهر امروز در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه استان البرز، در رابطه با «راه‌اندازی سامانه خدمات قضایی غیر حضوری دادگستری استان البرز برای اصحاب پروند» که برای نخستین بار در کشور اجرایی می‌شود، گفت: در خصوص خدمات غیر حضوری 6 محور مدنظر قرار گرفته است که به طور طولی در دو دسته طبقه بندی شده است با این هدف که بهترین خدمات را ارائه دهیم.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز با بیان اینکه سعی داریم به واسطه شیوع کرونا اصحاب پرونده در حد امکان کمترین حضور را در مراجع قضایی داشته باشند، افزود: حضور و اجتماع می‌تواند منجر به مشکل شود، تقاضا داریم متقاضیان از طریق سیستم ثنا مطالبات خود را پیگیری کنند.

اعظمی با بیان اینکه سامانه به روز شده است و ساعت به ساعت اطلاعات پرونده به سامانه وارد خواهد شد، بیان کرد: دومین اقدام راه‌اندازی پاسخگویی اینترنتی است که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت دادگستری به این سامانه دسترسی پیدا کنند، متقاضیان در این سامانه سؤالات خود را مکتوب می‌کنند و کدرهگیری دریافت خواهند کرد ما نیز خود را مؤظف کرده‌ایم که ظرف 24 ساعت پاسخگوی این سؤالات باشیم.

وی با اشاره به اینکه پاسخگویی اینترنتی به روز انجام خواهد شد، افزود: امکان بارگزاری مدارک نیز وجود دارد، به این طریق که اگر مدرکی لازم است شعبه ببیند و اقدام انجام دهد از طریق سامانه مردک ارائه خواهد شد.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز سومین ارائه خدمت مجازی مجموعه قضایی استان البرز را در انجام 17 امور از طریق دفاتر خدمکات الکترونیک برشمرد و اضافه کرد: چهارمین بحث برای به حداقل رساندن حضور مردم در مجموعه قضایی پاسخگویی از طریق تلفن است که این شماره‌ها در پرتال دادگستری استان البرز درج شده است.

اعظمی با بیان اینکه اگر در نهایت حضور اجتناب ناپذیر بود و 2 راه حل پیشنهاد می‌شود، ادامه داد: نخستین این است که در حد امکان از طریق راه اندازی سامانه دادسری الکتریکی پیگیر مطالبات خود باشند که در نظر دارم این مسیر را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: راه حل بعدی سامانه نوبت دهی اینترنتی است که اگر کسی خواست در داگستری حاضر شود ابتدا به این سامانه وارد شود و از مرجع مورد نظر وقت بگیرد سپس طبق زمان و ساعت در مجموعه حضور پیدا کند تا از اذحام جمعیت جلوگیری شود.

دبیر شورای تحول قضایی دادگستری استان البرز گفت: آموزش 30 ثانیه و یک دقیقه‌ای بهره مند شدن از خدمات مجازی دادگستری البرز در پرتال این نهاد ثبت شده است و تقاضامندم شهروندان پیش از مراجعه از این آموزش‌ها استفاده کنند تا با مشکل مواجه نشوند.

اعظمی با اشاره به اینکه این برنامه مختص این برهه از زمان نیست، اضافه کرد: این خدمات مقرر بود از اواسط سال بعد اجرایی شود که با شیوع کرونا ویروس پیش از موعد اجرایی شد و ما سعی داریم به مرور زمان در صدد رفع نواقص و کمبودهای طرح برآییم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول