اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

مقتدی: تغییر برنامه های سنگلج محرز است/ ضدعفونی کامل ساختمان صورت خواهد گرفت

پریسا مقتدی، مدیر تماشاخانه سنگلج عنوان کرد: چه شرایط تعطیلی اجراها ادامه پیدا کند چه کماکان تعطیل شویم، ما ناگزیر به تغییر برنامه های سالن خواهیم بود و باید با هر دو گروه حال حاضر و گروه های نوروزی وارد مذاکره شویم.

مقتدی: تغییر برنامه های سنگلج محرز است/ ضدعفونی کامل ساختمان صورت خواهد گرفت

پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره شرایط این روزهای تماشاخانه گفت: سنگلج هم این مدت مثل سایر تماشاخانه ها به دلیل تعطیلی مراکز فرهنگی ـ هنری ناشی از شیوع ویروس کرونا تعطیل است و الان هفته دوم تعطیلی اش را می گذراند.

وی درباره برنامه هایی که برای جبران اجراهای روی صحنه اسفند ماه تماشاخانه تدارک دیدند، گفت: همه برنامه های ما باز می گردد به اینکه چه زمانی دو مرتبه اجراها شروع می شود واقعا هیچ چیز مشخص نیست و بعد از این وارد گفت وگو با گروه ها بشویم البته یک گفت وگوی اولیه ایی با گروه ها انجام دادیم اما بهرحال شرایط برای خود گروه ها هم نامشخص است.

مقتدی با اشاره به اینکه گروه های جدیدی هم برای سال جدید برنامه ریزی کرده اند، گفت: در حال حاضر دو نمایش «عجیب السلطنه» به کارگردانی بهنود محمدی پور و نمایش «کابوس های مرد مشکوک» ملیکا رضی از جشنواره آیینی سنتی روی صحنه بودند و قرار بود اجراها تا آخر اسفند تمام می شدند و از چهارم فروردین ماه اجراهای نوروزی شروع می شدند منتها آنقدر الان شرایط بی ثبات است که نمی توان هیچ برنامه ریزی انجام داد.

مدیر تماشاخانه سنگلج اظهار داشت: در هر صورت چه این شرایط ادامه پیدا کند چه کماکان تعطیل شویم، ما ناگزیر به تغییر برنامه های سالن  خواهیم بود ما باید گفت وگو با هر دو گروهی که الان روی صحنه بودند و گروه های نوروزی داشته باشیم تا ببینیم براساس شرایط گروه ها تصمیمم گیری کنیم، ممکن است ما تصمیم بگیریم اجراهای کنونی را پس از عید هم ادامه دهیم ،خود گروه ها آمادگی اش را نداشته باشند بنابراین باید با هردو سمت صحبت کنیم. بنابراین جدول در هر صورت تغییر خواهد کرد و این کارها را دشوار می کند.

وی درباره تمهیداتی که برای بهداشت سالن و بخش های مختلف آن اندیشیده اند، گفت: در حال حاضر که ما تعطیل هستیم و کاری انجام نشده اما طی جلسه ای که با مدیر کل داشتیم قرار شد تمهیداتی در سالن اندیشیده شود و اگر این هفته سالن ها باز می شد، کارهایی تا حد امکان انجام می دادیم: از نظارت کامل پشت صحنه ، اتاق های تعویض لباس و ضدعفونی کردنشان تا ضدعفونی دائم تماشاچی قبل از ورود به سالن را در برنامه ریزی داشتیم، منتها همین الان با توجه به اینکه به تعطیلی خوردیم این کارها انجام نشد و کارمندان مجموعه هم تعطیل هستند.

مقتدی همچنین گفت: بهرحال با راه اندازی دو مرتبه سالن برنامه ریزی هایی در این راستا انجام خواهیم داد و با توجه به اینکه شنبه ها هم تئاتر تعطیل است فرصت خوبی است تا شروع اولین اجراها کارا را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول