اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کاهش زمان تشخیص کرونا به ۱۲ ساعت در هرمزگان/ ترخیص شمار زیادی از موارد مشکوک

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، زمان شناسایی موارد ابتلا به ۱۲ ساعت کاهش یافته و امروز شمار زیادی از تست‌های منفی از بیمارستان مرخص شدند.

کاهش زمان تشخیص کرونا به ۱۲ ساعت در هرمزگان/ ترخیص شمار زیادی از موارد مشکوک

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حسین فرشیدی امشب در برنامه زنده خبر خلیج فارس اظهار کرد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در هرمزگان و منفی بودن نتیجه تست ۱۰ نفر از موارد مشکوک به کرونا، ترخیص آنها از بخش عفونی بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انجام و اکنون ظرفیت مناسبی از این بخش خالی است.

وی افزود: شمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان همان دو نفری است که پیش‌تر اعلام کرده بودیم که حال آنها نیز مساعد و تحت مراقبت قرار دارند و شرایط جسمانی‌شان رو به بهبود است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ادامه داد: با راه‌اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا در استان، زمان مورد نیاز جهت بررسی آزمایش یک فرد به حدود ۱۲ ساعت کاهش یافته است و یکی از دلایل ترخیص شماری از بیماران مشکوک از بیمارستان شهید محمدی نیز بهبود شرایط جسمانی و منفی بودن تست کرونای آنان بوده است.

فرشیدی با اشاره به کمبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده در سطح استان با ابراز شرمندگی از این وضعیت، تصریح کرد: اولویت اول ما تامین ماسک و تجهیزات مراقبتی برای عوامل بهداشت و درمان در استان بود که توانستیم تا میزان خوبی این نیاز را تامین کنیم و طبق قولی که معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت گرفتیم ظرف ۴۸ ساعت آینده، محموله‌ای به استان خواهد رسید که بتوانیم در اختیار داروخانه‌های منتخب قرار دهیم.

وی اضافه کرد: مشکل الکل و مواد ضدعفونی‌کننده در استان حل شده است و کمبودی در استان در این زمینه وجود ندارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان درباره وضعیت روند ابتلا به کرونا در استان نیز گفت: منتظر پیک موارد مثبت کرونا در استان هستیم و اگر شهروندان رعایت بهداشت فردی را جدی بگیرند، به خوبی از این پیک نیز عبور خواهیم کرد.

انتهای پیام/۳۲۶۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول