اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

انتقاد تند رئیس سازمان صمت کردستان به مدیر بانک کارآفرینی امید/تولیدکننده‌ای که برای 15 میلیون تومان بدهی به بانک زندانی شد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: فلسفه وجودی کارگروه رفع موانع تولید، برطرف‌کردن مشکلات واحدهای تولیدی است اما مدیر بانک کارآفرینی امید در استان در جلسات این کارگروه شرکت نمی‌کند و نسبت به توسعه استان و تولید و مشکلات فراروی آن بی‌توجه است.

انتقاد تند رئیس سازمان صمت کردستان به مدیر بانک کارآفرینی امید/تولیدکننده‌ای که برای 15 میلیون تومان بدهی به بانک زندانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی شامگاه چهارشنبه در یکصد و بیستمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون 157 میلیارد تومان تسهیلات به 117 واحد صنعتی در استان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در قالب تسهیلات تبصره 18 هم 20 میلیارد تومان به 10 واحد پرداخت شده که 8 مورد آن توسط بانک صنعت و معدن و دو مورد توسط دو بانک ملی و پست‌بانک پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: سایر بانک‌ها هم علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد، تاکیدات زیاد مسوولان ارشد استان و پیگیری‌های مکرر دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید تاکنون در این راستا اقدامی انجام نداده‌اند.

دره‌وزمی گفت:‌ استان کردستان در پرداخت تسهیلات تبصره 18 وضعیت مطلوبی ندارد که امیدواریم با همکاری بانک‌ها وضعیت موجود را تغییر دهیم.

وی در ادامه به مشکلات برخی واحدهای تولیدی و اهداف و اختیارات کارگروه رفع موانع تولید استان گریزی زد و گفت: متاسفانه تعدادی از بانک‌ها در کردستان نه تنها به نفع تولید حرکت نمی‌کنند بلکه مصوبات کارگروه را هم نادیده می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد: در مورد مشکل شرکت تک‌ستاره بیجار با کارگروه ملی رفع موانع تولید که تسهیلات ارز نیمایی گرفته‌اند، صحبت شده و قرار بر این است هرگونه اقدام اجرایی در مورد این واحدها متوقف و تصمیم‌گیری توسط خود دولت تا پایان سال انجام خواهد گرفت لذا هرگونه اقدام اجرایی علیه واحد تا زمان تصمیم‌گیری نهایی دولت باید متوقف شود.

دره‌وزمی گفت: اگر بخواهیم ارز نیمایی را به نرخ روز با تسهیل‌گیرندگان حساب کنیم دیگر نیاز ندارند که منت کارگروه رفع موانع تولید بکشند و در این جلسات طرح موضوع شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: اگرچه بانک‌ها در زمینه بازپرداخت تسهیلات یک حرف دارند اما ملاک کارگروه رفع موانع تولید، رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و به نوعی دادن فرصت برای عبور از مشکلات به آنان است.

وی در ادامه با انتقاد شدید از عدم حضور برخی مدیران بانک‌ها در جلسات کارگروه رفع موانع تولید، گفت: مدیر بانک کارآفرینی امید در استان چرا باید به خود جرأت دهد در جلسه این کارگروه شرکت نکند و تا این اندازه نسبت به توسعه استان و تولید و مشکلات فراروی آن بی‌توجه باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان عنوان کرد: مجری طرح به این کارگروه دعوت می‌شود تا با حضور بانک عامل و سایر مسئولان طرح موضوع شود اما مدیر بانک در چنین جلسه مهمی شرکت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این اعضا وقت می‌گذارند مشکلی از مسیر تولید رفع شود و در نقطه مقابل رئیس بانک کارآفرینی امید برای 15 میلیون تومان یک تولید کننده‌ را به زندان می‌اندازد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پیشنهاد مشخص کارگروه رفع موانع تولید استان این است که ضمن متوقف کردن اقدام اجرایی، این تولیدکننده از زندان آزاد شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول