اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 10 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ۹۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی انجام شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

افزایش 10 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، طهمورث فتاحی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان ۹۴۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنایع تبدیلی و غذایی انجام شده که نسبت به سال گذشته افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی را فرایندی چند بُعدی دانست و افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستاها موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره‌وری، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و کمک به اشتغال موجود می‌کند.

وی عنوان کرد: در این مدت ۲۹ فقره جواز تاسیس صنایع تبدیلی و تکمیلی در نواحی صنعتی استان با سرمایه‌گذاری اولیه یک هزار و ۱۴۰ میلیارد ریال در زمینه سردخانه، فرآوری ماهی، فرآوری بادام، تولید خوراک آبزیان، تولید خوراک دام و سایر بخش‌های کشاورزی صادر و با صدور این جوازها، زمینه اشتغال یک هزار نفر در استان فراهم شده است.

وجود 250 واحد فعال صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان

فتاحی اضافه کرد: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۵۰ واحد فعال صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است که طی ۵ سال گذشته ۲۰ سردخانه دو مداره استاندارد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن به سردخانه‌های موجود افزوده شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گنجایش سردخانه‌های موجود در چهارمحال و بختیاری بالاست و علاوه بر تامین نیاز داخل استان، نیاز استان‌های همجوار را تامین می‌کند.

وی اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های انجام شده، چهارمحال و بختیاری رتبه اول کشوری را در بحث سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی دارد و عمده صادرات انجام شده طی سال گذشته در بخش کشاورزی منوط به وجود صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان بوده است.
انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول