اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

به‌کارگیری ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از کرونا

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان گفت: همه دستگاه‌ها ظرفیت خود را برای پیشگیری از بیماری کرونا به‌کار گیرند.

به‌کارگیری ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علی اسماعیلی‌ندیمی در جلسه کارگروه کنترل و پیشگیری از کرونا اظهار داشت: ویروس کرونا قابلیت انتقال خیلی بالایی دارد و انتقال آن از انسان به انسان راحت است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شهرستان رفسنجان با بیان اینکه مرگ و میر در سنین صفر تا 40 سال ۰.۲ درصد و خیلی پایین است، ادامه داد: در افراد بالای 50 سال چنانچه مبتلا شده باشند و زمینه بیماری‌های تنفسی، قلبی و دیابت داشته باشند مرگ و میر امکان دارد.

وی ابراز داشت: کرونا از آنفلوانزای H1N1 خوش‌خیم‌تر است اما دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان تمهیدات لازم بر فرض اینکه اپیدمی رخ دهد را اندیشیده و کاملا آمادگی دارد اگر ظرفیت بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) جوابگو نباشد بیمارستان مرادی به‌طور کامل تخلیه و آماده است.

اسماعیلی‌ندیمی تصریح کرد: هیچ درمانی برای کروناویروس وجود ندارد اما اقدامات پیشگیرانه مانند شست و شوی مرتب دست‌ها به‌ویژه قبل از صرف غذا و  پس از بازگشت از بیرون از منزل توصیه جدی ما است آب و صابون معمولی که در منزل استفاده می‌شود کفایت می‌کند.

وی با اشاره به تعطیلی کلاس‌های این دانشگاه تا پایان هفته، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها ظرفیت خود را برای پیشگیری به‌کار گیرند.

انتهای پیام/80016/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول