اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

انتخابات مختص گروه، جناح، طیف و جریان سیاسی خاصی نیست/ تریبون آزاد انتخابات در مشهد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه انتخابات تعیین سرنوشت سیاسی‌ همه افراد جامعه است، گفت: انتخابات مختص گروه، جناح، طیف و جریان سیاسی خاصی نیست و شرایط نباید به گونه‌ای اثرگذار باشد تا افراد جریان سیاسی خود را رقم نزنند.

انتخابات مختص گروه، جناح، طیف و جریان سیاسی خاصی نیست/ تریبون آزاد انتخابات در مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، کمتر از سه روز دیگر تا انتخابات سرنوشت‌ساز مجلس شورای اسلامی باقی است، مردم مشهد که اهمیت انتخابات مجلس یازدهم را در این برهه حساس به خوبی درک کرده‌اند، امشب در حاشیه بلوار امامت تریبون آزادی را تشکیل دادند، تا آزادانه حرف‌هایشان با مسؤولان در میان بگذارند.

در حالی که عقربه‌‌های ساعت به ساعت 6 و35 دقیقه عصر اشاره می‌کنند، در یک شب سرد زمستانی جوانان فعال دانشجویی و رسانه‌ای به صورت کاملاً خودجوش گرد هم جمع شده‌اند تا با آزادی بیان بایدها و نبایدهای انتخابات و ضرورت رأی دادن و ندادن و گله‌هایشان را از مجلس فعلی بازگو کنند.

این تریبون آزاد از امشب کار خود را آغاز کرده و تا پنج‌شنبه شب ادامه دارد تا مردم آزادانه و در یک فضای کاملا صمیمی با یکدیگر گفت‌وگو کرده و نظرات خود را فارغ از هر دغدغه و ملاحظه‌ای بیان کنند.

مردم در تریبون آزاد می‌توانند روح کلامشان را به یکدیگر منتقل کنند

 یک فعال رسانه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص ضرورت تریبون آزاد، اظهار کرد: به نظر بنده تریبون آزاد فرصتی است که افراد می‌توانند با یکدیگر گفت‌وگو کنند، زیرا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی نمی‌توانند روح کلام خود را به یکدیگر منتقل کنند.

سید علیرضا نیازی با اشاره به اینکه تریبون آزاد فضایی را فراهم می‌کند تا مردم با یک نگاه مستقیم با یکدیگر صحبت کرده و روح کلامشان را به یکدیگر منتقل کنند، بیان کرد: فضاهایی این چنینی بسیار خوب است، اما این امر مهم را می‌طلبد که مردم به افکار یکدیگر احترام گذاشته و روحیه نقدپذیر داشته باشند.

دختر جوانی که خود را زینب صفری معرفی می‌کند، هم در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با وجود تمام مشکلات و سختی‌ها حتما پای صندوق رأی حاضر می‌شوم تا افراد اصلحی را به مجلس شورای اسلامی بفرستم و به وظیفه شرعی‌ام عمل کنم.

با گذر زمان هوا سردتر و سردتر می‌شود، اما مردم همچنان مشتاقانه و با دقت کامل به صحبت‌های افرادی که در پشت تریبون حاضر می‌شوند گوش می‌کنند، به خوبی می‌توان برق رضایت مردم را از اینکه آزادانه می‌توانند نظرات و انتقادهایشان را بیان کنند در چشمانشان دید.

وجود فضایی برای آزادانه بیان کردن نظرات دانشجویان امری پسندیده است

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز ضمن بازدید از این ایستگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، گفت: هر گونه تلاشی که برای افزایش و مشارکت مردم در انتخابات صورت بگیرد قطعا مؤثر است، اینکه طیف جوان و دانشجو بتوانند آزادانه نظرات خود را بیان کنند امری پسندیده است، زیرا به افرادی که می‌خواهند رأی دهند کمک می‌کند تا نظرات مختلف را بشوند.

حسن جعفری با تأکید بر اینکه انتخابات تعیین سرنوشت سیاسی‌ همه افراد جامعه است، خاطرنشان کرد: انتخابات مختص گروه، جناح، طیف و جریان سیاسی خاصی نیست و شرایط نباید به گونه‌ای اثرگذار باشد تا افراد جریان سیاسی خود را رقم نزنند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند؛ حتی اگر روند اجرایی کشور را قبول ندارید اما برای حفظ منافع ملی در انتخابات شرکت کنید، از مردم عزیز خواهش می‌کنم با حضور باشکوه خود پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

بیکاری، گرانی و نبود شرایط مناسب برای ازدواج؛ از دغدغه‌های جدی جوانان است

چهره‌‌های برجسته ورزشی مانند سرمربی تیم والیبال نیز از جمله افرادی بودند که در این تریبون آزاد در کنار جوانان حضور داشتند، بیکاری، گرانی و نبود شرایط مناسب برای ازدواج از جمله دغدغه‌‌ها و گله‌هایی که توسط جوانان بازگو شد، این دغدغه‌ها باید مورد توجه منتخبان مردم در دوم اسفندماه قرار گیرد تا رسیدگی به مشکلات و وضعیت معیشتی جوانان را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

انتهای‌پیام/ 70058

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول