اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

همزمان با تحرکات ترکیه؛ شبه‌نظامیان کُرد با نمایندگان ارتش سوریه دیدار کردند

پس از اینکه ترکیه و عناصر تروریستی وابسته به این کشور در شمال سوریه دست به تحرکاتی زدند، باز هم شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از ارتش سوریه درخواست کمک کردند.

همزمان با تحرکات ترکیه؛ شبه‌نظامیان کُرد با نمایندگان ارتش سوریه دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع خبری از درخواست کمک شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از ارتش سوریه خبر دادند.

این شبه‌نظامیان پیشتر مورد حمایت ایالات متحده آمریکا قرار داشتند و واشنگتن، هر زمان که به آنان نیاز دارد، از آنها حمایت می‌کند، ولی اتفاقات ماه‌های گذشته نشان داده که آمریکا در مواجهه ترکیه و کُردها، از همپیمان خود در ناتو یعنی ترکیه حمایت می‌کند.

گواه این مسئله، حمایت آمریکا از عملیات متجاوزانه ترکیه به نام «چشمه صلح» بود که آنکارا اواسط مهر ماه گذشته در شمال سوریه کلید زد. کُردها در آن زمان، حمایت آمریکا از ترکیه را «خنجر از پشت» توصیف کردند.

روزنامه الوطن سوریه به نقل از منابع رسانه‌ای نزدیک به شبه‌نظامیان کُرد گزارش داد که به درخواست این عناصر، نشستی با نمایندگان ارتش سوریه برگزار شد.

این منابع خبر دادند که نشست مذکور، «فوق‌العاده» بوده و در فرودگاه نظامی «الطبقه» در شمال سوریه برگزار شده است.

به گفته منابع مذکور، شبه‌نظامیان کُرد در این نشست رسما از ارتش سوریه خواستند که حضور نظامی خود را در مناطق شمالی شهرک «عین عیسی» در استان رقه افزایش دهد.

این درخواست در حالی مطرح شده است که نظامیان ترکیه به همراه عناصر تروریستی وابسته به این کشور، تجهیزات نظامی زیادی وارد این منطقه کرده‌اند. شبه‌نظامیان کُرد همچنین خواستار تقویت خطوط دفاعی خود در برابر نظامیان ترکیه هستند.

این منابع با بیان اینکه دولت ترکیه ضمن نقض توافق آتش‌بس در مناطق شمالی سوریه، تأکید کردند که عناصر وابسته به ترکیه جمعه گذشته در چند محور در شمال شهرک «تل تمر» حملاتی را آغاز کردند و روستاهای واقع در حد فاصل استانهای حسکه و رقه را هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

به گفته این منابع، نظامیان ترکیه هیچ یک از مواضع اشغالی خود در جنوب و شرق شهر «رأس العین» در شمال غرب حسکه را تخلیه نکرده‌اند، بلکه مقرهای خود را افزایش دادند و تجهیزات نظامی سنگینی وارد این منطقه کردند.

این برای نخستین باری نیست که شبه‌نظامیان کُرد از دولت سوریه تقاضای کمک می‌کنند، ولی به محض اینکه آمریکا حمایت ناچیزی از آنان می‌کند، دست از گفت‌وگو با دولت سوریه بر می‌دارند. شبه‌نظامیان کُرد، چندی پیش برای گفت‌وگو با دولت سوریه، شرط تعیین کردند و حتی در برخی موارد، تهدید کردند که علیه ارتش سوریه دست به عملیات خواهند زد.

وزارت خارجه سوریه نیز اواخر اردیبهشت ماه گذشته با ارسال دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، خواستار عمل به وظیفه‌شان در خصوص توقف حملات عناصر مسلح کُرد تحت حمایت آمریکا وبعضی کشورهای غربی شد(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول