اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«توحید معصومی» مشاور عالی مدیر انجمن تئاتر انقلاب شد/نقد «تنها خرچنگ خانگی» در تئاتر شهر

«توحید معصومی» نویسنده و کارگردان تئاتر کشور به عنوان مشاور عالی حمید نیلی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منصوب شد.

«توحید معصومی» مشاور عالی مدیر انجمن تئاتر انقلاب شد/نقد «تنها خرچنگ خانگی» در تئاتر شهر

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، در بخشی از حکم «توحید معصومی» به عنوان مشاور عالی مدیر عامل انجمن تئاتر آمده است؛ با عنایت به تخصص و تعهد جنابعالی و نیز نظر به تجارب ارزشمند شما در حوزه هنرهای نمایشی کشور شما را به عنوان مشاور عالی مدیر عامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس منصوب می‌کنم.

امید است با بهره گیری از توان و ظرفیت خانواده بزرگ، شریف و فرهیخته تئاتر کشور و استفاده از نظرات کارشناسی و تخصصی جنابعالی، شاهد اعتلای روز افزون تئاتر مقاومت در گستره ایران اسلامی باشیم.

توحید معصومی متولد 1354 دارای مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناس ارشد کارگردانی از دانشکده هنر و معماری است و از سال 1368 فعالیت هنری خود را آغاز کرده است. کارگردانی بیش از 30 نمایش صحنه ای و تله تئاتر و حضور در چند دوره جشنواره بین المللی تئاتر فجر، سوره، ماه، تئاتر مقاومت و... و کسب جوایز مختلف از جشنواره‌های گوناگون از جمله سوابق هنری توحید معصومی است. وی در پنج سال اخیر مدیر امور استان‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و مشاور مدیر مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری بوده است.

توحید معصومی هم اکنون قائم مقام و معاونت اجرایی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری را بر عهده دارد و مشاور عالی مدیر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس شد.

*معرفی عکاسان راه یافته به بخش مسابقه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر 

دبیرخانه نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر، ضمن تشکر فراوان از استقبال بالای عکاسان تئاتر ایران که در بخش مسابقه عکاسی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر ثبت نام کرده‌اند، اسامی ۱۷ عکاس منتخب در مرحله اول را اعلام کرد.

از میان ۸۵ عکاس که ثبت نام و آثار خود را ارسال نمودند، دبیرخانه جشنواره پس از ارزیابی آثار، ۱۷ عکاس را برای حضور در بخش عکاسی نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر انتخاب نمود.

لیست عکاسان منتخب برای حضور بدون اولویت : ۱. مریم هاشمی، ۲. نیلوفر جوانشیر، ۳. مریم جعفری
۴. پرتو جغتایی، ۵. حمید رضایی، ۶. مریم رحمانی، ۷. زهره ضیائی، ۸. فاطمه معینی، ۹. لیلا محرم پور
۱۰. هانیه یزد خواستی، ۱۱. شیدا شکوهی، ۱۲. ثنا آور، ۱۳. عطیه خوشرفتار، ۱۴. فاطمه یزدانی، 
۱۵. دلناز طلاکوب،‌۱۶. مریم اصلانی، ۱۷. سارا راژ

نهمین جشنواره دانشجویی و مردمی تئاتر ثمر از  ۹ تا ۱۸ اسفند ماه سال جاری به دبیری رضا دادویی در تماشاخانه عمارت نوفل لوشاتو برگزار می‌شود.

* نمایش «نه» به ایران تماشا رسید 

نمایش «نه» به طراحى و کارگردانى عاطفه مقدسى یک تا ١٦ اسفند ماه ساعت ٢٠:٣٠ در سالن ایران تماشا به صحنه می‌رود. «نَه» نمایشی است مبتنی بر حرکت که در قالب پرفورمنس آرت-الترناتیو اجرا می‌شود که در طول نمایش در ، ده بخش حرکتی است که سعی در بیان زندگی تراجنسیتى‌ها و دغدغه‌های این افراد در جامعه را دارد.

مجید کشاورز، مبینا محمدنژاد، اتنا محمدی، اوا مهماندوست، نگار والی دوست، سارینارمضانی، فرشاد کنعانی سادات، امیرحسین حسین عرب، حامد اسماعیلی، جواد رستمی، حامد حجامی، میثم شریف تبار، فائزه حسین زاده، عاطفه مقدسی در این نمایش نقش آفرینی می‌کنند.

*نقد نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه‌ها خانه می‌کند، اتللو» در تالار قشقایی

جلسه نقد و بررسی نمایش «تنها خرچنگ خانگی لای ملافه ها خانه می کند، اتللو» به کارگردانی ابراهیم پشت کوهی روز دوشنبه 28 بهمن ماه بعد از پایان اجرای این اثر نمایشی در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر برگزار می شود.

این جلسه نقد و بررسی به همت کانون ملی منتقدان تئاتر ایران میزبان علاقه مندان تئاتر است.

نمایش «خرچنگ خانگی لای ملاقه ها خانه می کند، اتللو» به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت کوهی از روز چهارشنبه 23 بهمن ماه اجرای خود را آغاز کرده است. در این نمایش که ساعت 19 به صحنه می رود اصغر همت، ناهید مسلمی، غلامرضا فرج زاده، ایمان اشراقی، مسیح کاظمی، منصور صوفی، گاتا عابدی به عنوان بازیگر حضور دارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول