اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

انتقال و جابه‌جایی مکان پسماند روی، دقیق و قانونی انجام خواهد شد

استاندار زنجان می گوید: درجریان جابه‌جایی پسماندهای روی به محل جدید تمام موارد فنی و قانونی در نظر گرفته شده است.

انتقال و جابه‌جایی مکان پسماند روی، دقیق و قانونی انجام خواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌اله حقیقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) از اقدامات مدیران در اجرای برنامه‌های دهه فجر و همچنین حضور حماسی و باشکوه مردم استان زنجان در راهپیمایی 22 بهمن امسال قدردانی کرد.
استاندار زنجان در ادامه به موضوع تعیین تکلیف پسماند روی در استان اشاره کرد و گفت: بزرگترین رسالت ما در جابه‌جایی پسماندهای شهرک صنعتی روی زنجان، انجام تمام مراحل انتقال به شکل صحیح و دقیقی است.
وی با بیان اینکه برای تعیین مکان جدید با روستاییان در زمینه اجرای موارد فنی و رعایت مسایل زیست محیطی و بهداشتی به توافق رسیده‌ایم تاکید کرد: در جریان انتقال پسماندها برای امکانات مورد نیاز روستاییان نیز تامین اعتبار شده است.
بهسازی و آسفالت راه روستاها، احداث مدرسه، اجرای طرح هادی، برق رسانی و آبرسانی از جمله امکانات پیش‌بینی شده برای سه روستای مرصع، چایرلو و شیخ جابر بعنوان مکان جدید انتقال پسماند روی است.
مقام عالی استان زنجان تاکید دارد قبل از انتخاب محل جدید، تمام موارد زیست محیطی و بهداشتی در نظر گرفته شده و بنا بر اعلام متولیان، هیچ خطر زیست محیطی و بهداشتی اهالی روستاها را تهدید نخواهد کرد.
تا به امروز 7 میلیون تن پسماند روی متعلق به واحدهای روی واقع در شهرک صنعتی سرب و روی زنجان انباشته که یکی از اقدامات استاندار تعیین تکلیف این پسماندها بود که در این راه دادگستری و اعضای شورای تامین نیز نقش مهمی داشتند.
گفتنی است؛ این پسماندها بسیار با ارزش بوده و صرفه اقتصادی بالایی دارد.

انتهای پیام/73004/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول