اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بهره‌مندی 1680 بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت گلستان/ سفر وزیر بهداشت به گلستان در هفته آینده

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان گفت: یک هزار و 680 بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت استان گلستان بهره‌مند می‌شوند.

بهره‌مندی 1680 بیمار خاص از خدمات بیمه سلامت گلستان/ سفر وزیر بهداشت به گلستان در هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهرداد کمانگری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: پنج گروه از بیماران خاص شامل «ام.اس، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و پیوند کلیه» زیر پوشش خدمات بیمه سلامت استان گلستان هستند و از کمک هزینه درمانی بهره‌مند می‌شوند.

وی تعداد بیماران ام. اس زیرپوشش بیمه سلامت در استان را ۳۸۴ نفر اعلام و تصریح کرد: ۲۹۹ بیمار پیوند کلیه، ۳۰۴ بیمار تالاسمی، ۵۸۶ بیمار دیالیزی، ۱۰۷ بیمار هموفیلی و یک هزار و ۶۸۰ بیمار خاص در استان گلستان از خدمات بیمه سلامت استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان افزود: تعداد بیمه شدگان کارکنان دولت در استان گلستان ۱۵ هزار و ۸۶۴ نفر هستند و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر ۸۳۳ هزار و ۵۶۳ نفر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند هستند سایر اقشار که شامل ۵۶ هزار و ۹۰۷ نفر زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

کمانگری با بیان اینکه ۱۰۴ هزار و ۷۹۷ گلستانی از بیمه سلامت همگانی بهره‌مند هستند، ابراز کرد: ۱۳ هزار و ۱۰۵ نفر زیرپوشش بیمه ایرانیان هستند و در مجموع یک میلیون و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر در استان گلستان زیرپوشش خدمات بیمه سلامت قرار دارند که ۶۵ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

* سفر وزیر بهداشت طی هفته آینده به استان گلستان

وی از سفر وزیر بهداشت طی هفته آینده به استان گلستان خبر داد و گفت: نسخه‌نویسی الکترونیک در همه شهرهای استان به غیر از گرگان در حال اجراست، بنا داریم که طرح نسخه‌نویسی و نسخه پیچی الکترونیک را از هفته آینده در داروخانه‌های شهر گرگان اجرا کنیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به کندی روند اصلاح همپوشانی بیمه‌ای در استان بیان کرد: با توجه به اینکه سیستم تامین اجتماعی به سیستم بیمه سلامت به صورت آنلاین متصل نیست باع شده تا روند اصلاح همپوشانی بیمه‌ای به کندی انجام شود.

کمانگری ابراز کرد: از مردادماه سال ۱۳۹۷ تاکنون در استان گلستان تعداد ۱۰ هزار و ۶۴۷ رفع همپوشانی بیمه‌ای در استان داشتیم که تعداد ۸ هزار و ۱۷ نفر مربوط به تامین اجتماعی، ۲ هزار و ۴۰۰ نفر مربوط به نیروهای مسلح و ۲۰۲ نفر مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره) بوده است.

وی با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی پایگاه اطلاعات برخط بیمه درمان کشور اظهار کرد: بودجه این طرح در کشور تعیین شده و براساس آن قرار است تمامی خدمات درمانی روی این پایگاه بارگذاری شود تجمیع و صحت‌سنجی بیمه‌ای همچنین روند همپوشانی‌ها بر روی این پایگاه اطلاعاتی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول