اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

درخواست بیش از 7 هزار گلستانی برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه اجباری سلامت

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با اشاره به اجرای طرح پوشش بیمه اجباری گفت: این طرح از 14 آبان آغاز شده و در استان گلستان نزدیک به 7 هزار و 322 نفر برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه اجباری سلامت درخواست دادند که شرایط آنها در وزارت رفاه در حال بررسی است.

درخواست بیش از 7 هزار گلستانی برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه اجباری سلامت

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهرداد کمانگری ظهر امروز در سومین جلسه هم‌اندیشی با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: افراد فاقد بیمه تا پایان فروردین سال 1399 فرصت دارند درخواست خود را برای زیرپوشش قرار گرفتن بیمه اجباری سلامت ثبت کنند تا مشمول مزایای بیمه‌ای شوند.

وی با اشاره به جذب اعتبارات تخصیص شده استان طی یک ماه اخیر تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال در استان با مسئله سیل مواجه بودیم سازمان بیمه سلامت کمک‌های ویژه‌ای به این استان داشت به گونه‌ای که میزان پرداختی‌های استان در سال 1397 نسبت به میانگین کشوری دو ماه جلوتر است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان؛ شرایط استان را در پرداخت مطالبات نسبت به میانگین کشوری مطلوب خواند و افزود: پرداخت مطالبات به مراکز درمانی سبب می‌شود تا انگیزه ارائه خدمات به مردم ارتقاء پیدا کند.

کمانگری بیان کرد: در سال 1398 ما توانستیم مطالبات مرداد ماه دانشگاه‌های علوم پزشکی را یک ماه جلوتر پرداخت کنیم و بدهی‌های تیر و مرداد دانشگاه را تسویه کامل کرده و ۵۰ درصد علی الحساب دانشگاه را پرداخت کنیم.

 وی با اشاره به محدودیت‌های منابع مالی گفت: وضعیت اعتبارات کشور طی یک الی دو سال اخیر بسیار سخت بود، دلیل اینکه سازمان بیمه سلامت در سال 1397 نتوانست ۴ ماه بدهی خود را به مراکز درمانی پرداخت کند به خاطر این بود که سازمان مدیریت به سازمان بیمه سلامت اعتبارات مصوب را پرداخت نکرد و ۴ هزار میلیارد تومان از منابع سال 1397 به سازمان بیمه سلامت تخصیص داده نشده است.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان افزود: در سال 1398 آنچه که سازمان دفتر برنامه و بودجه برای سازمان بیمه سلامت تصویب کرد ۱۹ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی کشور بود اما آنچه در دولت برای سازمان بیمه سلامت مصوب شد به ۱۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تقلیل پیدا کرد و آنچه در بودجه آمد ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سازمان بیمه سلامت بود و در نهایت ۹ هزار و ۹۶۰ میلیارد تومان برای امسال به سازمان بیمه سلامت ابلاغ شد و ما سال سختی را گذراندیم.

کمانگری ادامه داد: در سال 1397 توانستیم با مدیریت منابع و مصارف در سازمان بیمه سلامت به کمک دانشگاه ها ۴ هزار میلیارد تومان ذخیره منابع داشته باشیم که اگر این کار را نمی کردیم با چالش بزرگی مواجه بودیم.

وی ابراز امیدواری کرد بودجه سازمان بیمه سلامت در بودجه 1399 خوب دیده شود و گفت: درخواست ما این است که توجه ویژه به بخش سلامت کنند و ۹ هزار میلیارد تومان در بودجه سال بعد به سازمان بیمه سلامت اضافه شود تا سال‌های 1398 و 1399 را به سرمنزل مقصود برسانیم، اگر این رقم پرداخت نشود میزان پرداختی ما به موسسات و مراکز درمانی از چهار ماه به ماه‌های بیشتری اضافه خواهد شد .

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با تاکید بر اینکه سلامت امنیت‌زا است، تصریح کرد: اگر نتوانیم انسان‌های سالمی در جامعه داشته باشیم و سلامت جسم، روح و رفاه عمومی وجود نداشته باشند انسان‌های عمل‌گرا و تولیدگر نخواهیم داشت تا درآمد ایجاد کنند، در دنیا سلامت در اولویت قرار دارد که امیدواریم این مهم در کشور ما نیز مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

 کمانگری گفت: در یک ماه اخیر ۳۵ میلیارد تومان به بخش دانشگاهی پرداخت داشتیم و نزدیک ۱۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی استان تزریق کردیم تا خدمات ویژه و بهینه به مردم ارائه شود.

وی افزد: برای سال 1397 «حدود دو ماه» نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان به دانشگاه بدهکار هستیم و برای بخش خصوصی ۹ میلیارد تومان بدهی داریم، در سال 1398 حدود 1.5 ماه از پرداختی‌ها عقب هستیم.

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان گلستان با بیان اینکه  ۹۵۰ موسسه طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند، گفت: در استان ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به پزشکان و پاراکلینیک‌ها در سال 1398 بدهی داریم.

کمانگری افزود: ۱۰۴ هزار نفر در سال 1393 زیر پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند تا پایان فروردین ماه افراد فرصت دارند که در طرح بیمه اجباری سلامت درخواست خود را اعمال کنند.

به گفته وی؛ یک میلیون و 99 هزار نفر در استان گلستان زیر پوشش بیمه سلامت هستند که ۶۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود ۸۰ درصد این افراد به صورت رایگان از بیمه سلامت و بیمه روستایی برخوردار هستند و از خدمات رایگان بیمه استفاده می کنند.

کمانگری با بیان اینکه طرح پزشک خانواده شهری هنوز در استان اجرایی نشده و در حال پیگیری هستیم، گفت: طرح پزشک خانواده در روستاهای استان گلستان در حال اجراست.

انتهای پیام/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول